×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | رشد ۳ هزار و ۶۴۲ واحدی شاخص کل

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز در ساعات نخستین هم شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برای اولین بار در تاریخ بازار سهام با حدود ۴۸۰۰ واحد جهش  از حد نصاب تاریخی ۳۴۰ هزار واحد گذشت و به ۳۴۰ هزار و ۷۱۴ واحد رسید، اگرچه در پایان با اندکی کاهش  به رقم ۳۳۹ هزار و ۴۳۴ بسنده کرد.

این رقم در حالی در تابلوهای آماری تالار شیشه ای به ثبت رسیده است که همه شاخص های اصلی بورس “شاخص کل، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی)، شاخص کل (هم وزن)، شاخص قیمت (هم وزن)، شاخص آزاد شناور، شاخص بازار اول و شاخص بازار دوم” به طور میانگین با حداقل یک درصد رشد مواجه شده اند.

بر اساس این گزارش، تعیین تکلیف بودجه، افزایش نرخ ارز ، انتظارات تورمی و جذب نقدینگی‌های سرگردان در بازار  از علل افزایش شاخص بورس بیان می شود .

 آمارهای معاملاتی نشان می دهد که امروز نمادهای تاپیکو، گسترش نفت پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس و مخابرات ایران بیشترین افزایش در شاخص بورس را ایجاد کرده‌اند و نماد گروه مپنا بیشترین کاهش در شاخص کل را باعث شده است.

 معامله‌گران بورس امروز بیش از ۵.۷ میلیارد اوراق مالی سهام و حق تقدم در قالب ۶۰۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.