×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ثبت رکوردی تازه در تولید و فروش پتروشیمی تندگویان

تجارت گردان | ثبت رکوردی تازه در تولید و فروش پتروشیمی تندگویان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شانا، سیدرضا قاسمی شهری امروز (چهارشنبه، ۲۰ آذرماه) در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی (ایران تکس  ۲۰۱۹) در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی تندگویان اظهار کرد: مصوبه ساخت یک واحد SSP با ظرفیت روزانه ۴۸۰ تن از هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس اخذ و لایسنسور خارجی آن انتخاب شده است که قرارداد آن تا دو ماه آینده منعقد می‌شود. این واحد قابلیت سوئیچ بین گریدهای پت باتل و نساجی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پتروشیمی تندگویان امکان‌سنجی اجرای سه واحد ۲۰۰ هزار تنی MEG از متان را انجام داده است که به‌عنوان خوراک مورد نیاز خود شرکت استفاده شود، تصریح کرد: همچنین این شرکت به دنبال تبدیل ضایعات پت خود به محصولی با کیفیت است که مذاکرات لازم در این زمینه با یک شرکت اروپایی انجام شده است. این شرکت سالانه حدود ۸۰۰ تن ضایعات دارد.

مدیرعامل پتروشیمی تندگویان با بیان اینکه پتروشیمی تندگویان از ابتدای سال ۹۱ تا سال ۹۷ هرسال فقط در یک ماه بالای ۱۰۰ هزار  تن تولید کرده است، افزود: این شرکت امسال در چهار ماه بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید داشته است که رکورد تولید شرکت در مهرماه با تولید ۱۱۰ هزار تن شکسته شد.

قاسمی‌شهری افزود: این شرکت از ابتدای امسال تا ۱۸ آذرماه ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد تولید داشته است.

ثبت رکورد جدید فروش داخلی

مدیرعامل پتروشیمی تندگویان با تأکید بر اینکه تأمین نیاز داخل اولویت این شرکت است و رکورد فروش داخلی محصولات پتروشیمی تندگویان دیروز با فروش ۱۵ هزار و ۱۱۴ تن در بورس شکسته شد، ادامه داد: صادرات محصولات این شرکت با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از آبان ماه از سرگرفته شده است.

قاسمی‌شهری به برنامه شرکت برای تولید هشت محصول جدید در دو سال آینده با اولویت نیاز بازار اشاره و اظهار کرد: این شرکت به‌منظور جلوگیری از واردات، سبد تولیدات خود را متنوع می‌کند.

وی با اشاره به تولید ۲۰ گرید مختلف در بزرگ‌ترین تولیدکننده پت ایران گفت: هم‌اکنون سه گرید در دست اقدام داریم که تا پایان سال به نتیجه می‌رسد و دو گرید هم در سال ۹۹ خواهیم داشت.

پتروشیمی شهیدتندگویان به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول PET (پلی‌اتیلن ترفتالات) در صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصول متنوع از جمله گریدهای مختلف PET برخوردار است. محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات از مهم‌ترین پلی‌استرهای قابل استفاده در تولید الیاف و پنبه مصنوعی برای صنایع نساجی، تولید انواع بطری نوشابه، قوطی و ظروف بسته‌بندی مواد غذایی، دارویی، بهداشتی و همچنین صنایع تولید فیلم‌های پلاستیکی به شمار می‌روند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.