×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
بهره‌برداری از ۹ هزار میلیارد تومان پروژه‌های صنایع تبدیلی کشاورزی در هفته دولت

کریم ذوالفقاری در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی امسال تعداد ۱۴۹ طرح با اعتبار ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، افزود: تعداد ۲۰۵ طرح در زیر بخش‌های مختلف صنایع تبدیلی و غذایی از جمله کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان، سردخانه محصولات کشاورزی، فرآوری محصولات باغی، کارخانجات رب و صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: این میزان سرمایه‌گذاری، ۴۵ درصد سرمایه‌گذاری و اعتبار هزینه شده در کل بخش کشاورزی برای پروژه‌های هفته دولت است که حوزه صنایع تبدیلی و غذایی با اختلاف، رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده و نشان دهنده توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برحسب اسناد بالادستی به بخش صنایع غذایی، مبتنی به فرامین و منویات مقام معظم رهبری در جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی تصریح کرد: استان‌های خراسان رضوی، کرمان و آذربایجان غربی به ترتیب با ۲۹، ۱۸ و ۱۷ پروژه سه استان برتر از لحاظ تعداد طرح‌ها و استان‌های گیلان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی با سرمایه‌گذاری به ترتیب ۱۶۹۷، ۱۵۶۱ و ۱۰۰۶ میلیارد تومان حائزین رتبه برتر شدند.

ذوالفقاری گفت: با افتتاح این پروژه‌ها شاهد جذب ۲.۵ میلیون تن ماده خام خواهیم بود که گامی بلند در جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی و ارزش افزوده بالای این محصولات است.

به گفته وی، ۴ هزار و ۴۸۰ نفر اشتغال مستقیم و ۹ هزار و ۶۱۷ نفر اشتغال غیرمستقیم از نتایج اجرای طرح‌های فوق است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی تصریح کرد: در حدود ۸۸ درصد از کل اعتبارات هزینه شده با استفاده از سرمایه‌گذاری و آورده شخصی بخش خصوصی بوده که این موضوع حاکی از جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی، غذایی و موفقیت مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در جذب سرمایه‌های سرگردان بخش خصوصی و مردمی سازی اقتصاد و توجه ویژه به شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم” است.

ذوالفقاری اظهار امیدواری کرد با عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصادی در دولت جدید شاهد توجه جدی‌تر به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام این بخش باشیم که این مهم با تخصیص خط اعتباری ویژه صنایع تبدیلی و غذایی محقق خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.