×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تداوم ارائه خدمات و تسهیلات بانک توسعه صادرات در تحریم

تجارت گردان | تداوم ارائه خدمات و تسهیلات بانک توسعه صادرات در تحریم

بی شک امروز صادرکنندگان کشور سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند؛ در شرایط مواجهه با کاهش فروش نفت، صادرات غیر نفتی این قابلیت را دارد که در صورت صفر شدن صادرات نفت کشور، ارز مورد نیاز را برای واردات محصولات مورد نیاز تامین کنند.
بر این باورم که فعالیت صادرکنندگان در این شرایط مقدس است و ما به عنوان همکاران جامعه صادراتی کشور، تمام توان خود را برای ارائه خدمات بهتر به صادرکنندگان به کار بسته ایم.
اولویت های راهبردی ما در بانک توسعه صادرات ارائه تسهیلات با نرخ های ترجیحی و مناسبی است که از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانک تامین می شود و تسهیلات تلفیقی از دو منبع یاد شده با سود میانگین پایین تر به صادرکنندگان اعطا شده و تداوم داشته باشد.
تامین سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی صادرات محور از دیگر اولویت های ماست؛ شرایط خاص کشور ایجاب می کند در این بخش با تمرکز بیشتری وارد عمل شویم.
شرکت های دانش بنیان و شرکت های کوچک و متوسط صادراتی نیز در برنامه ریزی های بانک نقش ویژه ای دارند و ارائه تسهیلات و خدمات مورد نیاز این حوزه و نیز مشاوره های لازم جهت تسهیل فرایندهای تجاری سازی شرکت های نوآور در دستور کار بانک قرار دارد.
تدابیر لازم برای انجام امورات ارزی مشتریان اعم از عرضه حواله جات ارزی حاصل از صادرات صادرکنندگان به سامانه های مرتبط از جمله سامانه نیما و ارائه ریال به آنها، نقل و انتقالات وجوه حاصل از صادرات و تامین ارز برای صادرکنندگانی که ثبت سفارش کرده و قصد واردات موارد اولیه دارند را از سامانه نیما تهیه و در اختیار آنها قرار می دهیم و خوشبختانه ارز مورد نیاز برای ثبت سفارش هایی که در سال گذشته و امسال در بانک توسعه صادرات بوده از سامانه نیما تامین شده است.
بر اساس توافقاتی که اخیرا با بانک مرکزی به عمل آورده ایم، این امکان در صرافی بانک توسعه صادرات فراهم شده که اسکناس ارز حاصل از صادراتی که صادرکنندگان به کشور وارد می کنند را بدون محدودیت با نرخ ارز آزاد خریداری و ریال معادل آن را در همان روز به حساب صادرکننده واریز کنیم.
در مجموع در بانک توسعه صادرات برای گروه های مختلف اعم از صادرکنندگان بزرگ، کوچک و متوسط، دانش بنیان و صادرات خدمات فنی و مهندسی در قالب هایی که در بانک تعریف شده، خدمات خود را کمافی السابق ارائه داده و با توجه به شرایط خاص ناشی از تحریم تلاش می کنیم این خدمات تداوم داشته باشد.
طبیعی است بانک توسعه صادرات خانه همه صادرکنندگان کشور است و ما از نظرات، پیشنهادات و انتقادات مشتریان خود استقبال کرده و با حضور در اتاق های بازرگانی سراسر کشور با صادرکنندگان بخش خصوصی تعامل نزدیک برقرار می کنیم؛ بی شک نظرات فعالین اقتصادی و مدیرانی که از نزدیک با چالش های صادرات آشنا هستند در بهبود عملکرد بانک موثر خواهد بود؛ بانک در برنامه های آتی خود نشست های مشترک با نهادهای صادراتی خصوصی اعم از تشکل ها و اتاق های بازرگانی را گنجانده است.
رمز موفقیت بانک در همدلی، همفکری و کار گروهی و مسئولیت پذیری همه همکاران عزیر است که خوشبختانه با تعهدی که همکاران ما در ارائه خدمات به مشتریان دارند باعث خوشنامی بانک در بین صادرکنندگان در نظام بانکی کشور است.
تلاش بانک توسعه صادرات ایران همواره بر اصل حمایت از صادرکنندگان متمرکز بوده و وظیفه ما به عنوان بانک تخصصی توسعه ای به کارگیری بهترین راهکارها برای کمک به صادرات کشور در بالاترین سطوح کیفی آن است به همین منظور کمیته های مختلفی در بانک تشکیل شده همکاران ما در این کمیته ها به ویژه کمیته نظام پیشنهادات، نظرات خود را با هدف ارتقا عملکرد و کیفیت خدمات بانک و یافتن راهکارهای عملی برای حل مشکلات صادرکنندگان ارائه می کنند.
تکریم ارباب رجوع و تسهیل فرایند ارائه خدمات با رعایت اصول، ضوابط و مقررات در راس دستورالعمل های بانک توسعه صادرات ایران است و متعهدیم تا وظیفه مهم حمایت از صادرات غیر نفتی را به درستی انجام داده و خدمات و تسهیلات این بانک را به صادرکنندگانی که در این برهه خطیر به ارزآوری کشور کمک می کنند، در کمترین زمان و بهترین شکل ممکن ارائه دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.