×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
اصلاح ساختار مالی ذوب آهن اصفهان با افزایش سرمایه ۸۴۲ درصدی / افتتاح چهار پروژه جدید در ذوب آهن اصفهان

به گزارش تجارت گردان ، در بیست‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، اعلام کرد :این شرکت از سال گذشته اصلاح ساختار مالی خود را آغاز کرده است. وی افزود :افزایش سرمایه از محل طبقه زمین با نتیجه‌ای معادل ۸۴۲ درصد انجام شده و این اولین خبر خوب برای بازار سرمایه بود.

کوهی همچنین اعلام کرد : در سال جاری نیز افزایش سرمایه از محل آورده و مطالبات در دستور کار قرار دارد و مقدمات آن آغاز شده است. وی ابراز امیدواری کرد : این افزایش سرمایه در فصل پاییز انجام شود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان همچنین از توافق با سهام‌دار عمده برای سلب حق تقدم از سهام‌دار اصلی خبر داد تا بازار سرمایه بتواند در این افزایش سرمایه حضور جدی‌تری داشته باشد.

وی همچنین از افتتاح چهار پروژه جدید خبر داد و افزود :پروژه پلنت اکسیژن به شبکه تولید این شرکت اضافه شده است. این پروژه علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، امکان تحویل اکسیژن مازاد به سایر صنایع و شبکه درمان استان اصفهان را نیز فراهم می‌کند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، اعلام کرد : پروژه کوره پاتیلی (LF3) با افزایش ظرفیت از ۱۰۰ تن به ۱۳۰ تن به بهره‌برداری رسیده است. وی افزود :این افزایش ظرفیت به تولید کیفی‌تر ریل و محصولات آلیاژی کمک خواهد کرد.

کوهی همچنین از افتتاح پروژه مخازن ذخیره آب اضطراری خبر داد و تأکید کرد :این پروژه به منظور مقابله با مشکلات کم‌آبی و بی‌آبی در استان مرکزی احداث شده است. وی افزود : صنعت فولاد به آب وابسته است و این مخازن ذخیره آب به تأمین آب مورد نیاز در مواقع بحرانی کمک می‌کنند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان همچنین اعلام کرد : این شرکت با استفاده از امکانات نیروگاهی خود، در ایام بی‌برقی مزاحمتی برای شبکه سراسری برق نداشته و از ظرفیت تولید داخلی خود استفاده کرده است. وی افزود : ذوب آهن اصفهان در پروژه خط انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان سرمایه‌گذاری کرده و تا پایان سال آینده از این آب بهره‌مند خواهد شد.

کوهی همچنین از پیشرفت ۷۵ تا ۸۰ درصدی پروژه انتقال پساب از شهرهای اطراف به داخل مجموعه ذوب آهن خبر داد و تأکید کرد : این پروژه به بهبود وضعیت پساب در منطقه کمک خواهد کرد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، اعلام کرد : حوضچه‌های آرامش و منابع ذخیره آب احداث شده و خطوط انتقال آب بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌اند. وی افزود : با همکاری بخش خصوصی و عمومی، مشکلات موجود در خطوط انتقال در حال رفع است و پروژه‌های پساب و آب‌رسانی تا دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری خواهند رسید.

کوهی همچنین از پروژه بازگرداندن پساب به داخل و خارج مجموعه خبر داد و اعلام کرد : پروژه تصفیه‌خانه مرکزی با همکاری شرکت مپنا آغاز شده و تاکنون ۸۴ درصد پیشرفت داشته است. این پروژه تا اواخر فصل پاییز آماده بهره‌برداری خواهد بود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان همچنین به افتتاح پروژه ایستگاه تفکیک گاز در سال گذشته اشاره کرد و افزود : این پروژه با نظارت خط انتقال گاز و شرکت گاز منطقه به بهره‌برداری رسیده است. وی تأکید کرد : این ایستگاه به تفکیک تولید آهن اسفنجی و کوره بلند کمک می‌کند.

کوهی اعلام کرد : تا پایان سال، پروژه تصفیه‌خانه مرکزی و پروژه LF3 نیز به بهره‌برداری خواهند رسید و در مجموع شش پروژه توسعه‌ای در سال جاری به شبکه تولید ذوب آهن اصفهان اضافه خواهد شد.

مهدی کوهی، اعلام کرد : این شرکت در قالب پروژه‌های زیست‌محیطی برای کاهش آلایندگی آب، خاک و هوا، همکاری گسترده‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری آغاز کرده است. وی افزود : موافقت‌نامه‌ای در این زمینه با معاونت علمی ریاست جمهوری مبادله شده و پیمانکاران واجد شرایط و دانش‌بنیان برای اجرای این پروژه‌ها انتخاب شده‌اند.

کوهی همچنین اعلام کرد : قراردادهایی با جهاد دانشگاهی علم و صنعت در حال مبادله است و این پروژه‌ها ظرف حداکثر یک ماه آینده آغاز خواهند شد. وی ابراز امیدواری کرد : این پروژه‌ها قبل از فصل وارونگی هوا، از ۱۹ آذر تا ۱۵ اسفند ادامه دارد، به بهره‌برداری برسند و به کاهش آلودگی آب، خاک و هوا کمک کنند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، اعلام کرد : صنعت فولاد با مشکلات بی‌برقی در تابستان و کمبود گاز در زمستان مواجه است. وی ابراز امیدواری کرد : با تدابیر وزارت نیرو و همکاری دکتر علی آبادی، این مشکلات در دولت جدید حل شود و صنعت فولاد بتواند در فصل‌های سرما و گرما از گاز و برق بهره‌مند شود.

کوهی همچنین به مشکلات ثبت سفارش مواد اولیه در سه ماهه اول سال اشاره کرد و افزود :این مشکلات با هماهنگی وزارت صنعت و بانک مرکزی حل شده است. وی اعلام کرد : بانک مرکزی اجازه داده است صنعت فولاد از ارز حاصل از صادرات برای طرح‌های توسعه و مواد اولیه استفاده کند، بدون نیاز به ارز اضافی از بانک مرکزی.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ابراز امیدواری کرد : آثار این تصمیمات در شش ماهه دوم سال در صورت‌های مالی شرکت‌های فولادی مشاهده شود و سهامداران از نتایج عملیاتی این اقدامات بهره‌مند شوند. وی همچنین تأکید کرد : کمترین قطعی برق و گاز معمولاً در اسفند، فروردین و اردیبهشت رخ می‌دهد و امیدوار است با تدابیر اتخاذ شده، صنعت فولاد بتواند تولید خود را به‌طور مستمر ادامه دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.