به گزارش تجارت گردان به نقل از شستا رسانه، جلسهی ارزیابی عملکرد ۳ ماههی نخست سال ۱۴۰۳ شرکت صنایع مس شهید باهنر از شرکتهای وابسته به شستا برگزار شد.
در این نشست، امیرحسین نادری، مدیرعامل هلدینگ صدر تأمین ضمن قدردانی از تلاش کارکنان و مدیران این شرکت یادآور شد: شرکت صنایع مس باهنر، از جمله شرکتهای مهم این هلدینگ است که ۴۰ درصد از سبد سهام تاصیکو را تشکیل میدهد.
وی بیان داشت: مس باهنر، بهعنوان نزدیکترین کارخانه به شرکت ملی مس، با تولید محصولات دارای ارزش افزودهی بیشتر، میکوشد تا اهمیت خویش را در اقتصاد کشور بیش از پیش ارتقا دهد.
مدیرعامل صدر تأمین افزود: توسعهی محصولات دانشبنیان و فناورانه میتواند موجب افزایش سودآوری صنایع مس و ارتقای جایگاه آن در اقتصاد کشور شود.
صالح هادینیا، عضو موظف هیئت مدیرهی صدر تأمین نیز بیان داشت: ارتقا و ایجاد تنوع در سبد محصولات مس شهید باهنر، با تولید لولههای آلیاژی جدید میتواند بخش بزرگی از نیاز صنایع زیرساختی و حیاتی کشور را تأمین و پوشش دهد.
سیدمحمد صابر پرورش، معاون امور شرکتهای صدر تأمین در ادامهی این نشست به بیان دیدگاههای خود پرداخت و گفت: کشف بازارهای جدید و تولید انحصاری برخی محصولات که نیاز شرکتهای پاییندستی مس است و همچنین تولید محصولات با ارزش افزودهی بالا باید جزو اولویتهای شرکت قرار گیرد.
احسان نمازیزاده، مدیرعامل شرکت صنایع مس باهنر نیز افزود: این شرکت موفق شده طی ۳ ماههی اول سال ۱۴۰۳، با رشد ۴۰ درصدی سود خالص نسبت به بازهی زمانی مشابه سال قبل، ۲۳ درصد از بودجهی تعیینشده را محقق کند.
وی با اشاره به میزان تولید نزدیک به ۱۰ هزار تُنی شرکت، رشد فروش ۱۸ درصدی در ۳ ماه ابتدایی سال جاری را یادآور شد و افزود: این میزان فروش، توانست ۲۳ درصد از بودجهی تعیینشدهی شرکت برای سال ۱۴۰۳ را محقق کند.
مدیرعامل شرکت صنایع مس باهنر افزود: سود عملیاتی شرکت نیز نسبت به دورهی مشابه سال قبل، ۵۳ درصد رشد داشته است.
گفتنی است شرکت صنایع مس شهید باهنر که در نیمهی دوم سال ۱۳۶۰ راهاندازی و در سال ۱۳۷۴ با نماد «فباهنر» وارد بازار سرمایه شد، از جمله شرکتهای تابعهی شستا محسوب میشود که درحال حاضر بزرگترین مجتمع صنعتی ارتباطدهندهی معادن مس و روی کشور با صنایع تولیدی بهشمار میرود.
این شرکت، با تولید محصولات نیمساختهی مسی و آلیاژی در کارخانههای ذوب و ریختهگری، نورد، اکستروژن و لوله مسی خود، در تلاش است ضمن تأمین نیاز شرکتهای داخلی، بازارهای جهانی را نیز بهعنوان مقصد صادراتی محصولات باکیفیت و دانشبنیان، مدنظر قرار دهد.
انتهای پیام/
https://tejaratgardan.ir/?p=310078