×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
آیین تکریم و معارفه دکتر فرخ علیخانی و دکتر حمیدرضا ثقفی برگزار شد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل گروه پتروپارس در ابتدای این مراسم دکتر پورابراهیم طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ها و خدمات دکتر علیخانی در دوران مدیریت گروه پتروپارس برای ایشان در مسئولیت جدید در شرکت ملی نفت ایران آرزوی توفیق کرد.      
دکتر پورابراهیم با اشاره به مشکلاتی که تحریم های ظالمانه غرب در روند اجرایی پروژه های گروه پتروپارس خاطرنشان کرد: سختی ها و دشواری های فراوانی در مسیر تحقق برنامه های پروژه های گروه پتروپارس از فاز ۱۱ تا غرب کارون وجود داشته و دارد، اما موفقیت های حاصله در سایه همدلی و تلاش های شبانه روزی مدیران و کارکنان گروه محقق شد. 
وی با اشاره به ماموریت اصلی گروه پتروپارس در اتمام به موقع پروژه های ملی و استراتژیک به ویژه در آزادگان جنوبی خاطرنشان کرد: دکتر علیخانی در مدت زمان حضور خود در گروه پتروپارس با جدیت و تلاش وصف ناپذیر نسبت به پیشبرد پروژه ها عمل کردند و انتظار ما از دکتر ثقفی ادامه این مسیر و تسریع در نهایی کردن این پروژه هاست.       
مدیرعامل نیکو با تاکید بر توجه و حمایت از نیروی انسانی خلاق و توانمند گروه پتروپارس گفت: سرمایه اصلی گروه پتروپارس نیروی انسانی آن است که باید برای حفظ و نگهداشت آن تلاش مضاعفی صورت پذیرد. به همین دلیل دکتر ثقفی برای دستیابی به اهداف کلان گروه پتروپارس در حوزه منابع انسانی نیازمند همدلی و هماهنگی تمامی ارکان مجموعه پتروپارس است. 
دکتر پورابراهیم با ذکر این موضوع که سرنوشت صنعت نفت در گروه پروژه های پتروپارس است گفت: مسئولیت طرح های بزرگ صنعت نفت و گاز کشور همواره بر دوش گروه پتروپارس بوده و همواره نیز با موفقیت از این آزمون سربلند خارج شده است. انشاالله در اینده نیز پروژه های بزرگ تری به پتروپارس واگذار شود تا منافع آن نصیب کشور گردد.    
وی درپایان تاکید کرد: از همه همکاران و دوستان انتظار دارم به دکتر ثقفی کمک کنید تا در مسیر پیش رو و به سرانجام رساندن پروژه ها موفق باشد.     
دکتر علیخانی مدیرعامل پیشین گروه پتروپارس نیز طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از همکاران در مدت ۲۱ماه همکاری در گروه پتروپارس گفت: این دوران یکی از بهترین ایام کاری من در شرکت ملی نفت تلقی می شود و هیچگاه خاطره خوب همکاری با شما عزیزان از خاطرم نخواهد رفت.           
وی ضمن ارایه گزارشی از اقدامات فنی صورت گرفته در ایام مدیریت گروه پتروپارس گفت: در طول این مدت سختی های فراوانی اعم از کمبود منابع مالی و نبود تجهیزات و امکانات را متحمل شدیم، با این وجود در سایه همدلی و تلاش تمامی همکاران اعم از ستاد و پروژه روند رو به رشد پروژه ها نشان می دهد اقدامات صورت گرفته موثر بوده است.        
مدیر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ایران گنج نیروی انسانی است خاطرنشان کرد: پتروپارس منبع نیروی انسانی متخصص است که هر مجموعه ای آروزی داشتن آنها را دارد. در دوران مدیریت من در پتروپارس از نزدیک این توانمندی و سرمایه انسانی ارزشمند را حس کردم و امیدوارم دکتر ثقفی نیز با بهره گیری از توان داخلی همکاران، در مسیر پیش رو موفق باشد.

دکتر علیخانی در پایان گفت: دکتر ثقفی از صاحب نامان صنعت نفت و گاز است و کارهای بزرگی را در این صنعت به سرانجام رسانده، از همه مدیران و همکاران تقاضا دارم مثل گذشته به ایشان در این راه کمک نمایند تا نام پتروپارس همچنان در عرصه صنعت نفت و گاز کشور بدرخشد.
سپس دکتر حمیدرضا ثقفی سرپرست گروه پتروپارس ضمن تقدیر از حضور دکتر پورابراهیم و تمامی حاضران در جلسه، از دکتر علیخانی به عنوان دوست و همکار قدیمی یاد کرد که منشأ اتفاقات مثبت بسیاری در صنعت نفت و گاز کشور است و در پتروپارس نیز روند کارهای اثربخش و ماندگار ایشان نمایان است. 
سرپرست گروه پتروپارس با تاکید انجام ماموریت اصلی گروه پتروپارس که به اتمام رساندن به موقع و کیفی پروژه های در دست اقدام نظیر میادین مشترک و نیز رفع موضوع ناترازی انرژی است خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما در راستای رویکرد کلان وزارت نفت در انجام تعهداتی است که بر دوش ما است و در همین راستان نگاه من تمرکز بر پروژه ها و تسریع در انجام آن است و در این مسیر از تک تک شما عزیزان انتظار دارم مثل همیشه همراه و همگام بوده و پتروپارس را سرفراز نمایید.
دکتر ثقفی ادامه داد: در موضوع پروژه های دردست اجرا به دلیل آن که بیشتر طرح های گروه پتروپارس در زمره میدان های مشترک به شمار می روند و به دلیل گره خوردن با منافع ملی کشور تاخیر در بهره برداری از آن ها، موجب هدررفت منابع و منافع ملی می شود، شایسته توجه و اهتمام ویژه هستند. همچنین پروژه هایی هم هستند که تکمیل آن ها نقش موثری در کمک به رفع یا کاهش ناترازی انرژی در کشور دارد و انشاء الله در دوره مدیریت جدید با بازنگری در برنامه های در دست اجرا و تدوین برنامه های کوتاه و بلند مدت، تلاش خواهد شد تا جهش چشمگیری در پیشرفت پروژه ها حاصل شود.          
وی با اشاره به رویکردی مدیریت جدید به حوزه منابع انسانی و مالی گفت: تجدید ساختار نیروی انسانی به عنوان حاملان دانش و اصلی ترین سرمایه گروه پتروپارس  با محوریت شایسته سالاری، حفظ نیروی انسانی و حمایت از طرح های توسعه آن و نیز انضباط مالی در ستاد و پروژه با جدیت دنبال خواهد شد و امیدوارم همه ما به عنوان خانواده پتروپارس دست در دست هم بتوانیم به وظایف محوله به بهترین شکل ممکن عمل نماییم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.