×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۴ شهریور , ۱۴۰۳
رشد ۱۱ درصدی فروش پتروشیمی مارون در مردادماه

پتروشیمی مارون درحالی مردادماه را پشت سر گذاشت که با رشد ١١۴ درصد فروش در دوره ۵ ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۴ درصد کل فروش سال گذشته را در این مدت پوشش داده و پیش بینی می شود درآمدهای عملیاتی این شرکت جهش ٣٠ درصدی را تا پایان سال تجربه کند.
شرکت پتروشیمی مارون بعنوان یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان پروپیلن و انواع پلی اتیلن و مونو اتیلن گلایکول، گزارش قابل توجهی از آمار تولید و فروش را در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری در سامانه کدال منتشر کرده است که تحلیل و بررسی آماری این گزارش خالی از لطف نخواهد بود.
بررسی و مقایسه آمار فروش مارون
مطابق با آمار تولید و فروش منتشر شده در سامانه کدال، شرکت پتروشیمی مارون در مردادماه، فروش ۴.٨ هزار میلیارد تومان را گزارش کرد که رشد به ترتیب ١١ درصد و ٣٠ درصد نسبت به ماه گذشته و میانگین ۴ ماه قبل داشته است. همچنین فروش تجمعی شرکت تا مرداد به ١٩.۵ هزار میلیارد تومان رسید که ١١۴ درصد بیشتر از دوره مشابه سال قبل است.

پیشی گرفتن از بودجه با رشد فروش
گفتنی است شرکت در سال گذشته بالغ بر ٣۶.٨ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی را به ثبت رسانده که مجموع مبالغ فروش شرکت در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری که عددی برابر با ١٩.۵هزار میلیارد تومان حکایت از آن دارد که مارون در این ۵ ماهه ۵۴ درصد از کل فروش سال گذشته را پوشش داده که رکورد بسیار قابل توجهی در میان سایر رقبای این بخش از صنعت به شمار می آید.

فروش صادراتی هم در مارون از صعود جا نماند
شرکت در مرداد ماه، ۴٢١میلیارد تومان منو اتیلن گلایکول صادراتی فروخته که نرخ آن با رشد ٢.٩ درصد نسبت به ماه قبل همراه بوده است. صادرات شرکت را پلی اتیلن سنگین و منو اتیلن و دی اتیلن گلایکول تشکیل میدهند که در این ماه ٣١ درصد از فروش کل را شامل شده است.

رشد بازده مورد انتظار در مارون چگونه رقم خواهد خورد؟
گفتنی است در شرکت پتروشیمی مارون حدود ۷۳ درصد حجم فروش شامل فروش در بازار داخلی و مابقی صادراتی است که به لحاظ ریالی نیز، ۶۶ درصد فروش داخلی و ۳۴ درصد فروش صادراتی را شامل می‌شود. از این رو به دلیل تورم انتظاری در حوزه افزایش نرخ ارز، به نظر می رسد مارون در سال جاری رشد ٢٠ درصدی را در مقادیر EPS , DPS برای سهامدارانش به ارمغان آورد.
البته قابل ذکر است که در حال حاضر P/S شرکت برابر با ٣.٢ است که رقم بسیار جذابی در حوزه تحلیل EPS فوروارد برای سال ۱۴۰۲ محسوب می شود.
از سوی دیگر به جهت استراتژی های مدرن مدیریتی اعمال شده در این شرکت از جمله پیاده سازی روش های نوین تولید و همچنین به روزرسانی دانش مدیران میانی با فناوری های روز دنیا، می توان انتظار داشت که درآمدهای عملیاتی مارون با رشد ٣۵ درصدی در پایان سال جاری به رقم ۴٨ هزار میلیارد تومان افزایش یابد./ نفت ما

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.