×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳
تأمین خوراک صنعت پتروشیمی اولویت شرکت‌های ملی نفت و گاز / افتتاح ۲۰ طرح بزرگ پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار تجارت گردان ، شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه ایران پلاست گفت: در این نمایشگاه امسال، شرکت‌های خارجی حضور پررنگی داشتند و حتی به دلیل محدودیت مکانی، برخی از آنها امکان حضور پیدا نکردند.
مرتضی شاه میرزایی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در آستانه ۶۶ سالگی است، افزود: در سال جاری ۲۰ طرح بزرگ در صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد که ۵ طرح افتتاح شده و ۱۵ طرح دیگر نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسند. از این تعداد، ۷ طرح تاکنون افتتاح شده و مابقی نیز تا پایان سال انجام می‌شود و ظرفیت این صنعت تا پایان سال از مرز ۱۰۰ میلیون تن می‌گذرد.
شاه میرزایی با تأکید بر اینکه اولویت شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران باید تأمین خوراک صنعت پتروشیمی باشد، ادامه داد: البته در فصل سرما، تأمین گاز بخش خانگی در اولویت قرار دارد.
به گفته وی، یکی از مهم‌ترین رویکردهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تأکید بر توسعه و پیشرفت فناوری‌های پتروشیمی است.
معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: اعلام کردیم که در کمتر از ۴ سال، ۹۹ درصد کاتالیست‌ها داخلی‌سازی می‌شود که این مسئله فائق آمدن بر یک عقب‌ماندگی ۱۱۳ ساله بود و در کمتر از سه سال، بومی‌سازی این محصولات انجام شد و ۸۷ درصد کالاهای پتروشیمی داخلی‌سازی شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.