×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۱ شهریور , ۱۴۰۳
۸۵ درصد بازار نوشت‌‌افزار کشور داخلی سازی شده است

محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت در برنامه میز اقتصاد گفت: تا سه سال گذشته عمده محصولات و نوشت افزار کشور به صورت قاچاق یا وارداتی تامین می‌شد، اما امروز ۸۵ درصد محصولات نوشت افزار و محصولات جانبی، داخلی سازی شده است.

او افزود: در حوزه صنعت نوشت افزار، این توفیق را پیدا کردیم که پیام مقام معظم رهبری را با عنوان صنعت افتخار آفرین دریافت کنیم که این نشان از توجه ویژه مقام معظم رهبری به موضوع صنعت به ویژه صنعت نوشت افزار دارد.

برادران تصریح کرد: در چند سال اخیر مردم از ناحیه نوشت افزار، احساس آرامش کرده اند؛ نوسان در این بازار به حداقل رسیده و نیاز‌های مدارس تامین شده است.

معاون وزیر صمت افزود: در رشد تولید نوشت افزار، بین سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲  شاهد رشد ۳۶ درصدی بوده ایم و همچنین در تولید اقلام نوشت افزار به عدد ۵۴۱ میلیون عدد در حوزه مداد، خودکار، ماژیک و دفتر رسیدیم

او ادامه داد: همچنین در تولید محصولات نوشت افزار در حوزه مهندسی هم در تمامی اقلام در کشور تامین می شودبرنامه راهبردی در برنامه هفتم توسعه بروز رسانی شد که علاوه بر محصولاتی مانند مداد خودکار، پاکن و دفتر در سایر محصولاتی که عقب تر هستیم در این برنامه به خودکفایی کامل صنعت نوشت افزار خواهیم رسید.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: محصولات دانش بنیان مانند خودکار های آنتی باکتریال و ملزومات کمک آموزشی نیز از کارهای خوبی صورت گرفته و عرضه شده در این نمایشگاه است.

به گفته معاون وزیر صمت، یکی از تاکیدات شهید رئیسی استفاده از کاغذ داخلی برای چاپ کتب درسی بود که سال گذشته انجام و امسال نیز تداوم پیدا می کند،در حال حاضر سهم بیشتر بازار صنعت روان نویس و مداد نوکی به کشور ما تعلق ندارد و قاچاق وارد می شود.

برادران گفت: امسال در تولید خودکار ۳۷۵ و ماژیک۳۳۳ میلیون تولید در کشور داریم خوشبختانه هم تنوع محصولات بالا رفته و هم نوآوری‌های جدیدی در نوشت افزار و محصولات کمک آموزشی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان رقم خورده است.

او تصریح کرد: تعداد نوشت افزار و محصولات تولید شده در سال گذشته ۲۹۵ میلیون عدد بود که امسال با رشد ۳۷ درصدی به رقم ۴۰۴ میلیون رسیدیم. یکی از تأکیدات همیشگی رئیس جمهور شهید چاپ کتاب‌های درسی با کاغذ ایرانی بود که امسال هم برای دومین سال پیاپی این اتفاق رقم خورد.

در ادامه گلستانی، رئیس اتحادیه نوشت افزار گفت: خوشبختانه در حوزه نوشت افزار در کشور وضعیت مطلوبی داریم و ارتقا نوشت افزار ایرانی نسبت به سال های گذشته قابل وصف و قیاس نمی باشد و امکان صادرات نیز فراهم است.

او افزود: همچنین باتوجه به مازاد عرضه لوازم تحریر قیمت برخی از آنها در بازار کاهش یافته است در حال حاضر در تهران ۱۸۰۰ واحد تولیدی نوشت افزار داریم که خواهشی که دارم این است که به سفره این افراد توجه خاصی شود. 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.