×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
پرسپولیس فاتح نبرد بزرگ؛ سلام استقلال به بحران

این دیدار حساس در حضور حدود هشت هزار تماشاگر ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک، با قضاوت بیژن حیدری و با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت تنی چند از هموطنان در حادثه ریزش معدنی در طبس، برگزار شد. این بازی از هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد و در نهایت با برتری یک بر صفر پرسپولیس به اتمام رسید.

بازی در حالی آغاز شد که هر دو تیم برای کاهش فاصله امتیازی خود با تیم صدرنشین سپاهان، نیاز مبرمی به برتری داشتند و در نهایت پرسپولیس موفق شد به این مهم دست یابد.

استقلال در این دیدار روزبه چشمی بازیکن باتجربه خود را که در بازی مقابل نساجی اخراج شد، در اختیار نداشت. در سوی دیگر، مرتضی پورعلی‌گنجی و استون ارونوف به دلیل مصدومیت به این دیدار نرسیدند و ایوب العملود مراکشی هم که به تازگی از بندمصدومیت رهایی پیدا کرده، کارش را از روی نیمکت آغاز کرد.

رامین رضاییان بازیکن فعلی استقلال که سابقه سال‌ها حضور در پرسپولیس را دارد، چهره ویژه این دیدار بود. او عملکرد بسیار ضعیفی داشت و در دقیقه ۹۰ هم مرتکب پنالتی شد.

بازی با حملات استقلال آغاز شد، اما در همان دقیقه نخست بلانکو مهاجم استقلال پس از برخورد با میلاد محمدی، به شدت از ناحیه سر مصدوم شد که با گذشت دقایقی و پس از تلاش پزشکان، به بازی برگشت.

در ادامه، روند بازی به تعدل کشیده شد و هر دو تیم حملات نصف‌ونیمه‌ای را طراحی کردند. سپس پاس‌های اشتباه متعدد بازیکنان موجب شد تا بازی به آرامی دنبال شود.

در دقیقه ۲۲، ارسال فرشاد فرجی با ضربه سر علی علیپور همراه شد که توپ با دخالت سامان فلاح، راهی به دروازه استقلال پیدا نکرد.

در دقیقه ۳۲، حملات همه جانبه پرسپولیس این تیم را در آستانه رسیدن به گل قرار داد که حسینی با ۲ واکنش مناسب، ناجی تیمش شد.

در دقیقه ۳۹، دفع ناقص گندوز موجب شد توپ به ابوالفضل جلالی برسد که شوت تماشایی این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد.

در دقیقه ۴۵، بار دیگر سیدحسین حسینی با کمک سیلوا، دروازه استقلال را نجات داد. در نهایت نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل همراه شد.

در ابتدای نیمه دوم، بلانکو که مصدوم شده بود، جای خود را به آرمان رمضانی داد.

پرسپولیس نیمه دوم را با میدان‌داری بیشتری آغاز کرد، اما غیبت ارونوف اجازه نمی‌داد این تیم به موقعیت‌های خوبی برسد.

در ادامه استقلال با سراحی حملات از جناح چپ، عملکرد بهتری از خود نشان داد.

در اتفاقی غیر اخلاقی برای دقایقی پرتاب سنگ و بطری از سوی هواداران، رافائل سیلوا مدافع استقلال دچار شکستگی از ناحیه سر شد. این رفتارها ادامه داشت و بازی بارها قطع شد.

در دقیقه ۷۵، امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس به دلیل مصدومیت جای خود را به ژوآئو پرتغالی داد.

در دقیقه ضربه سر ایوب العملود که تنها لحظاتی از حضورش در میدان می‌گذشت به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

در دقیقه ۹۰ واکنش ضعیف حسینی موجب شد تا سعید مهری توسط رامین رضاییان سرنگون شده و داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان پشت توپ ایستاد و برخلاف حرکت حسینی دروازه استقلال را باز کرد. در دقایقی باقی مانده، استقلال نتوانست به گل دست یابد تا این بازی بزرگ رابه حریف سنتی خود واگذار کند.

پرسپولیس با برتری در این دیدار، ۱۱ امتیازی و به رتبه دوم جدول رسید و استقلال نیز با قبول دومین شکست فصل خود، پنج امتیازی باقی ماند تا به جایگاه نازل دهم سقوط کند.

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، میلاد زکی پور، رامین رضاییان(محمدحسین مرادمند)، ابوالفضل جلالی، دیدیر اندونگ، آرش رضاوند(محمدزیبر نیک‌نفس)، محمدحسین اسلامی(کاکوتا)، جلال‌الدین ماشاریپوف، گوستاوو بلانکو(آرمان رمضانی)

سرمربی جواد نکونام

ترکیب پرسپولیس:

الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، فرشاد فرجی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده(سعید مهری)، امید عالیشاه(ژوآئو) و علی علیپور(ایوب العملود)

کارلوس گاریدو

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.