×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
تغییر ریل سازمان تأمین‌اجتماعی از آینده‌سوزی به آینده‌سازی

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در این دیدار ضمن گرامی‌داشت یاد رئیس جمهور فقید، آیت‌الله شهید رییسی و همچنین تبریک هفته دفاع مقدس اظهارداشت: طرح بازدیدها و حضور میدانی سنتی است که در دولت شهید رئیسی آغاز شد و انشالله در دولت چهاردهم نیز تداوم دارد.
وی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۴۸ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند که ۵۷ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود و در عرصه‌های موثر بیمه‌ای، درمانی و کسب و کار مشغول خدمت‌رسانی هستیم.
موسوی در ادامه گفت: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری فعال و نقش آفرین و به دنبال افزایش بهره‌وری هستیم تا بتوانیم به بیش از ۵۰ درصد جامعه خدمات درمانی ارائه کنیم. در این راستا دو روش خرید راهبردی خدمات و ارائه خدمات درمانی رایگان در مراکز ملکی سازمان را توسعه داده‌ایم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به وضعیت ارائه خدمات درمانی در استان قزوین گفت: دو بیمارستان در تاکستان و قزوین داریم و توسعه چهار بخش نیز در استان در دستور کار است. بجز شهر آوج در همه شهرستان‌ها درمانگاه راه‌اندازی شده و هدف ما این است که فضای ارائه خدمت را بررسی و توسعه عادلانه را عملیاتی کنیم.
وی افزود: در سازمان تأمین‌اجتماعی همه شرایط مهیا شده تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم. در این راستا در دولت شهید رئیسی تحولی در حوزه تأمین‌اجتماعی رقم خورد که قابل توجه است. وقتی دولت سیزدهم آغاز بکار کرد ۱۰۶ هزار میلیارد تومان به بانک رفاه بدهکار بودیم که با همکاری دولت محترم و اراده جدی رئیس جمهور شهید و پرداخت بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی توانستیم کلیه بدهی‌های انباشته گذشته را تسویه کنیم. اگر همان روند ادامه می یافت امروز باید ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکار می‌شدیم.
وی افزود: با عزم و اراده همکاران ما در سازمان تأمین‌اجتماعی از محل تادیه بدهی دولت، افزایش سرمایه خوبی در بانک رفاه رقم خورد و علاوه بر این، نه تنها در دارایی‌های سازمان دست نبردیم و چیزی را نفروختیم بلکه بدهی‌ها را نیز پرداخت کردیم. نرخ تسویه بدهی ما طی سه سال به ۳.۵ برابر همه دولت‌های قبلی رسید که این توجه ارزشمند، مدیون رویکرد خوب شهید رئیسی در توجه به افراد تحت پوشش این سازمان است که همواره بر رسیدگی به امور بازنشستگان تاکید داشتند.
وی در ادامه گفت: در دوره اخیر هم بدهی‌ها پرداخت شد و هم به سمت سرمایه‌گذاری‌های اختیاری حرکت کردیم تا امنیت و آسایش عمومی را محقق کنیم. در این دوره سه ساله ریل‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی از آینده‌سوزی به آینده‌سازی تغییر کرد و درآمدهای پایدار ۳۰ ساله برای سازمان رقم خورد و بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان از پوشش بیمه‌ای جدید به درآمدهای سازمان اضافه و از استقراض بی‌رویه پیشگیری شد.
وی با اشاره به اینکه در دوره گذشته برای پرداخت ماهانه ۲۸ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری حدود ۵ هزار میلیارد تومان استقراض انجام می‌شد، گفت: با اقدامات مهمی که در دوره جدید مدیریتی سازمان انجام شد از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ماهانه بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری بدون یک ریال استقراض انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه گفت: امروز ۴۳ مرکز درمانی و بیمارستان بزرگ را در سراسر کشور اداره می‌کنیم و توسعه خدمات درمانی را در اولویت قرار داده‌ایم. ۱۶ دستگاه سی تی اسکن، دو دستگاه ام‌آر‌ای، ۷۰ دستگاه آمبولانس و ده‌ها دستگاه سونوگرافی در این دوره خریداری شده و ۱۳۷ پروژه درمانی درحال اجراست که بیشتر آن‌ها در مناطق کم‌برخوردار و محروم انجام می‌شود.

حوزه‌های سرمایه‌گذاری قزوین نیازمند توجه سازمان تأمین‌اجتماعی
اساس این گزارش، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین نیز در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات گسترده بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در این استان، گفت: استان قزوین به دلیل صنعتی بودن و بزرگ بودن جامعه کارگری با سازمان تأمین‌اجتماعی ارتباط زیادی دارد و ضریب نفوذ تأمین‌اجتماعی در قزوین بسیار زیاد است.
وی با بیان اینکه کیفیت خوب خدمت‌رسانی در سازمان تأمین‌اجتماعی در زندگی تعداد زیادی از مردم مؤثر خواهد بود، افزود: مردم تا حدود زیادی از نحوه ارائه خدمات در بیمارستان های تأمین‌اجتماعی رضایت دارند و نوع خدمت‌رسانی و کیفیت خدمت‌رسانی و رعایت شئون مورد پسند مردم است، البته در برخی مصادیق مشکلاتی وجود دارد ولی در مجموع میزان رضایت‌مندی مردم بالاست.
اعلایی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن تعداد بیمه شدگان در قزوین انتظار از سازمان تأمین‌اجتماعی زیاد است، گفت: در استان قزوین در برخی از مناطق به ویژه کارگرنشین مانند مهرگان و آبیک خلاهایی در حوزه درمان وجود دارد که نیازمند توجه بیشتری است و ضرورت دارد این مناطق مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی قرار بگیرد.
استاندار قزوین اضافه کرد: در حوزه خدمات بیمه‌ای هم تعامل منطقی بین تأمین‌اجتماعی و بنگاه‌های اقتصادی استان وجود دارد، البته در این حوزه هم مصادیقی از نقصان وجود دارد که امیدواریم این مشکلات هم برطرف شود.
اعلایی اظهار داشت: حوزه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان تأمین‌اجتماعی استان قزوین ضروری است مورد توجه جدی‌تر قرار بگیرند چرا که به نظر می‌رسد بنگاه‌های اقتصادی تأمین‌اجتماعی قابلیت بهره‌وری بیشتری دارند و می‌توانند درآمدزایی بیشتری برای سازمان داشته باشند.
وی افزود: در استان قزوین ظرفیت‌های سرمایه گذاری جدیدی وجود دارد و سازمان تأمین‌اجتماعی می‌تواند در حوزه خدمات و به تعبیری تولیدهای سفید سرمایه‌گذاری کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.