×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
بخش مواد اولیه تلاش‌ های بسیاری در زمینه تقویت ایمنی و حفظ محیط زیست انجام داده است

به گزارش تجارت گردان به نقل از خبرنگار روابط عمومی فولاد خوزستان، علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی با گرامی داشت روز آتش نشانی و ایمنی و یاد و خاطره‌ی شهید سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب الله لبنان گفت: ارتقای افقی یکی از درخواست های  کارکنان عزیز  شرکت بود که بعد از سه سال، آیین نامه آن در کمیته عالی منابع انسانی نهایی و ابلاغ شد.

مخبر دزفولی علت زمان بر شدن بررسی این آیین نامه را، نبودن نمونه ای در صنایع فولادی کشور برای الگوبرداری دانست و گفت: الان شرکت فولاد خوزستان الگو در اجرای این طرح است. 

قائم مقام مدیرعامل تشکیل کمیته عالی منابع انسانی توسط مدیریت شرکت را ابتکاری راهگشا برای رسیدگی به درخواست های بر زمین مانده کارکنان و  نماد احترام و اعتقاد هیات مدیره و مدیرعامل به خرد جمعی دانست و گفت: از درخواست های انباشته شده کارکنان، تنها دو موضوع مسکن و تغییر صندوق باقی مانده است؛ که با قوت و بطور همه جانبه در حال پیگیری است.   

وی با اشاره به پیگیری خرید زمین مسکونی برای کارکنان گفت: در دیدار با فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، توافقاتی برای گرفتن مجوزهای لازم صورت پذیرفته و مراحل قانونی آن در دست پیگیری است. 

مخبر دزفولی اظهار داشت: امیدواریم با اقدامات متنوعی که در دستور کار است دغدغه‌های تامین حامل‌های انرژی برق و گاز شرکت در سال آینده برطرف شود.

مخبر دزفولی با اشاره به از دست رفتن ۷۵۰ هزار تن تولید، به دلیل قطع برق و ضررهای هنگفت مالی، پرداخت حقوق کارکنان و پیمانکاران، بدون کمترین تأخیری و عدم تغییر رفاهیات و … را نشان دهنده تعهد تیم رهبری سازمان به ‌پاسداشت منابع انسانی شرکت دانست.

وی با اشاره به اجرای پروژه های ارزشمند زیست محیطی به ارزش ۴۲۰۰ میلیارد تومان در سه سال گذشته؛ این نوید را داد: برای نخستین بار تمامی تعهدات و پروژه های زیست محیطی شرکت فولاد خوزستان، از سوی اداره کل حفاظت از  محیط زیست استان تایید شده است. بنابراین عوارض آلایندگی شرکت کاهش خواهد یافت و با توجه به تایید تاثیر این پروژه ها در کاهش آلایندگی محیط داخلی و‌ بیرونی شرکت، توسط محیط زیست استان؛ این هزینه ها از مالیات کسر خواهد شد. 

مخبر دزفولی در پایان گفت: از مهرماه سال جاری، پاداش متمم به کارکنان شرکت تعلق می‌گیرد.

عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی گفت: اولویت نخست شرکت، پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان می‌باشد. تابستان سال جاری سخت ترین تابستان در سال‌های اخیر بود. 

تقوی افزود: تمامی کارکنان شرکت، باید همچون اعضای یک خانواده در کنار یکدیگر تلاش نمایند. 

وی با اشاره به خطر در کار تصریح نمود: شرکت فولاد خوزستان یک شرکت صنعتی بوده که رعایت ایمنی در محیط کار از اولویت خاصی برخوردار می‌باشد. همه‌ی ما موظف هستیم که برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، شرایط ایمنی را رعایت نماییم. 

وی با اشاره به شرایط خاصی که شرکت در آن قرار دارد، افزود: ما تلاش بسیاری نمودیم که اضافه‌کاری کارکنان به صفر نرسیده و حداقل آن برایشان رعایت شود. 

تقوی ادامه داد: ارتقای افقی، در کمیته راهبری هفته جاری مطرح و پس از تصمیم‌گیری، اطلاع رسانی خواهد شد.

تقوی با اشاره به سوال کارکنان در خصوص زمین مسکونی گفت: این امر در حال پیگیری می‌باشد که به محض نتیجه‌گیری، اطلاع رسانی می‌شود. 

وی این نوید را داد که با تایید مدیرعامل شرکت، پاداش متمم از مهرماه سال جاری برای کارکنان لحاظ خواهد شد. 

مهران پاک بین معاون بهره‌برداری گفت: در تابستانی که گذشت ناترازی برق و در زمستان ناترازی گاز شرکت را با چالش مواجه می‌نماید. در تابستان گذشته، تهدید محدودیت انرژی به فرصت تبدیل شد و شرکت فولاد خوزستان با ایجاد زیرساخت فروش آهن اسفنجی، کمبود تولید محصول و فروش شرکت را جبران نموده تا با چالش نقدینگی مواجه نشویم. 

پاک بین با اشاره به ناترازی برق گفت: جای خوشحالی دارد که کارکنان بخش مواد اولیه با غیرتی که دارند، نسبت به چالش برق حساس هستند.

وی افزود: از دو سال پیش با تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی، هر شرکت فولادی موظف شد برای تامین برق خود، نیروگاه ایجاد نماید. شرکت فولاد خوزستان، برای ایجاد نیروگاه خورشیدی، قریب به یکسال است که پیگیر زمین مناسب می‌باشد. برای تسریع در این امر، مطالبه‌ی اجتماعی کارکنان از مسئولان ذیربط استان، می‌تواند شرکت را کمک نماید. 

رحیم امیدبخش مدیر امور اداری با اشاره به صندوق بازنشستگی فولاد گفت: یکی از اولویت‌های ما، پیگیری و بهبود شرایط صندوق بازنشستگی کارکنان است. برخی از تصمیم‌ها به داخل و بخشی از آن به شرایط خارج از سازمان بستگی دارد. 

وی افزود: در شهریورماه سال ۱۴۰۲ با موافقتی که از سوی هیات مدیره شرکت صورت گرفت، مقرر شد حق بیمه کارکنان مشارک صندوق فولاد شبیه به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی پرداخت گردد. علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده، تاکنون انتقال بازنشستگان فولاد به تامین اجتماعی امکان پذیر نبوده است. البته از راه مشورت با شرکت‌های مشابه پیگیر فرآیندی برای حل مشکل کارکنان هستیم.

امیدبخش ادامه داد: در زمان قطعی برق تابستان سال جاری، فولاد خوزستان در میان شرکت‌های مشابه فولادی، تنها شرکتی بود که مازاد اضافه کاری را پرداخت نموده است. 

سید سمیع موسوی مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی گفت: سرانه آموزشی کارکنان شرکت فولاد خوزستان برای هر شخص، ۴۰ ساعت در سال می‌باشد. 

وی افزود: روزانه ظرفیتی حدود ۱۵ فضای آموزشی برای کارکنان به‌کارگیری می‌شود. 

همچنین دانشگاه علمی‌کاربردی یکی از بخش‌های ارتقا دهنده‌ی سطح دانش کارکنان می‌باشد. 

موسوی اظهار داشت: در خصوص بهپویی، سه نظام (پیشنهادات، گروه‌های WIT و QC) وجود دارد که درخواست‌ها در کمیته کایزن پیشنهاد و نتایج جلسات اطلاع رسانی می‌شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: فضای آموزشی شرکت فولاد خوزستان تا پایان سال جاری به محوطه‌ی دویست دستگاه شرکت، انتقال خواهد یافت. 

جهانمهر علی نیایی‌فر مدیر سازماندهی و روش‌ها گفت: به سوالات مطرح شده در ارتباط با نحوه تخصیص ضرایب پاداش در بخش های مختلف معاونت بهره برداری و همچنین حق شرایط سختی کار پاسخ دادند.

وی افزود: در آزمون گذشته که برای جذب نیروی انسانی برگزار شد، امتیازی برای کارکنان با تجربه در نظر گرفته شد.  

کاوه طالبی مدیر خدمات و امور اجتماعی گفت: برای نوسازی ناوگان ایاب و ذهاب، در حال خریداری تعدادی خودرو می باشیم و در حال پیگیری برای جایگزینی آنها هستیم.

وی گفت: سهمیه کارکنان برای استفاده از منازل سازمانی، با امتیازدهی سیستمی انجام می گردد.

مسعود توکل فرد مدیر HSE گفت:

برای هزینه‌های دندانپزشکی و دارو، دو بیمه صندوق وجود دارد که یکی برای بازنشستگان و دیگری تامین اجتماعی است. در سال گذشته ۵۲۰۰ میلیارد ریال هزینه بیمه تکمیلی کارکنان و مشارکین صندوق فولاد شده است که با افزایش هزینه ها در سال جاری، این رقم به ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

توکل فرد خاطر نشان کرد: سیاست درمان فولاد خوزستان، انعقاد قرارداد جهت خرید خدمت با مراکز درمانی  و بیمارستان ها  می‌باشد. 

مولود امیری رئیس تحقیقات استراتژیک منابع انسانی گفت: در سال جاری بر اساس نظر سنجی‌ها رضایت‌مندی کارکنان به ۵/ ۶۹ درصد افزایش یافته است. 

وی با اشاره به کتاب منشور اخلاقی و رفتاری کارکنان گفت: این کتاب بر اساس استراتژی‌های سازمانی و بیان یکسری از بایدها و نبایدها در رده‌های مختلف تهیه شده است. کارکنان می توانند با مراجعه به پرتال سازمانی خود، قسمت شیوه نامه های منابع انسانی مطالب آن را مطالعه نمایند. 

سید عادل حسینی مسئول روابط کار با تبریک به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی و ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تیم واحد روابط کار، از سال گذشته جلسات و دیدارهای بسیاری در راستای اجرای قوانین و رسیدگی و پیگیری درخواست های کارکنان برگزار نموده است.

امین بهارلو مدیر بخش مواد اولیه در پایان این جلسه با تشکر از برگزاری جلسات پیاپی از سوی معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی، گفت: حضور معاون منابع انسانی در فواصل مختلف و برگزاری نشست با کارکنان این واحد، نشان از اهمیت نیروی انسانی در نظر مدیریت سازمان دارد. 

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در حاشیه این نشست به ۳ تن از کارکنان بخش مواد اولیه هدیه غیر نقدی اهدا شد. 

گفتنی است، در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از ارائه سفرکارت برای مسافرت خانوادگی کارکنان، سوالاتی در خصوص بیمه و بازنشستگی، حقوق و دستمزد، صندوق بازنشستگی، امور خدماتی و رفاهی کارکنان، طبقه بندی و رشد افقی مشاغل، زمین‌ مسکونی که قرار است در اختیار کارکنان قرار داده شود، افزایش مجوز زمان تاخیر ورود کارکنان شیفت، ضریب پاداش‌ها، احداث نیروگاه، جذب و استخدام، بهداشت و درمان و بیمه تکمیلی، آموزش و توسعه منابع انسانی، بهپویی، نظام پیشنهادات و کایزن و بازدید از کارخانه‌های مشابه مطرح شد که از سوی معاون و مدیران حوزه منابع انسانی و امور اجتماعی پاسخ داده شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.