×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۳ دی , ۱۴۰۳
پلنت، بستر رشد ایده‌های نوآورانه در صنعت بیمه

به گزارش تجارت گردان ، ارشد حسینی، مدیر شتاب‌دهی سرمایه‌گذاری مرکز نوآوری پلنت، در همایش بیمه اظهار داشت: مرکز نوآوری پلنت با تمرکز بر تجاری‌سازی ایده‌ها در حوزه بیمه و مالی، به دنبال شناسایی گلوگاه‌های این صنعت است تا بتواند هم مشکلات مردم را حل کند و هم به شرکت‌های بیمه در بهبود عملکردشان کمک کند.

حسینی در ادامه گفت: پلنت با تشکیل تیم‌های متخصص، توسعه محصولات نوآورانه و سرمایه‌گذاری در این حوزه تلاش می‌کند تا این محصولات را به سطحی از آمادگی برساند که قابل عرضه به صنعت باشند و بتوانند نقش موثری در بهبود این اکوسیستم ایفا کنند.

پلنت حامی استارتاپ‌ها و بستری برای رشد ایده‌های نوآورانه در صنعت بیمه است

وی، با تأکید بر اینکه این مرکز از استارتاپ‌ها حمایت می‌کند، نه از شرکت‌های بزرگ اظهار کرد: در حال حاضر، بیش از ۱۰ استارتاپ در پورتفوی سرمایه‌گذاری شتاب‌دهی پلنت قرار دارند و روی بیش از ۲۰ ایده به‌عنوان پروژه‌های در دست اقدام کار می‌کنیم. این ایده‌ها بر اساس شرایط و زمان پیشرفت می‌کنند؛ برخی از آنها رشد کرده و به محصولات قابل عرضه تبدیل می‌شوند و برخی دیگر نیاز به تغییر و بازآفرینی دارند.

حسینی با اشاره به ریسک‌های مرتبط با مراحل اولیه توسعه ایده‌ها افزود: ما درگیر کار بر روی لایه‌هایی از نوآوری هستیم که هنوز آینده‌ای دقیق و مشخص برای آنها نمی‌توان تصور کرد. به‌محض رسیدن به نتایجی از این ایده‌ها، وارد مراحل بعدی می‌شویم. این فرآیند شامل کار بر روی محصول، پتانسیل تجاری‌سازی، و همکاری با همکارانمان در صنعت بیمه و زنجیره ارزش است.

وی پلنت را به آزمایشگاهی برای رشد و توسعه ایده‌ها تشبیه کرد و گفت: ایده‌ها در پلنت کاشته می‌شوند، بارور می‌شوند و به محصولاتی تبدیل می‌شوند که امروز در صنعت بیمه و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مسیر از ایده‌پردازی تا تجاری‌سازی در نهایت منجر به تولید محصولاتی می‌شود که می‌توانند نیازهای صنعت و جامعه را برآورده کنند.

پلنت در خط مقدم ایده‌پردازی و رشد استارتاپ‌ها در صنعت بیمه و مالی

مدیر شتاب‌دهی سرمایه‌گذاری مرکز نوآوری پلنت، در تشریح ساختار این مرکز گفت: پلنت در دو لایه اصلی فعالیت می‌کند. نخست، مرکز خلاقیت و اکتشاف است که در این لایه وارد مراحل ابتدایی ایده‌پردازی می‌شویم. اینجا جایی است که یک نیاز در صنعت شناسایی می‌شود و یک ایده اولیه، گاه حتی در حد یک طرح خام روی کاغذ، شکل می‌گیرد. ما از همان ابتدای مسیر، یعنی از زمان شکل‌گیری ایده تا رشد تیم و توسعه محصول، همراه هستیم.

وی ادامه داد: رشد محصول در پلنت فرآیندی گام‌به‌گام است. ما در این فرآیند از آزمون و بهبود محصول حمایت می‌کنیم تا به مرحله‌ای برسد که مقیاس‌پذیری داشته باشد. به این معنا که محصول بتواند در ازای هزینه‌های انجام‌شده، تعداد قابل‌توجهی کاربر جذب کند و جایگاه خود را در بازار پیدا کند.

حسینی با اشاره به تمرکز پلنت بر مراحل پرریسک و نامطمئن افزود: ما دقیقاً در مراحلی حضور داریم که بالاترین سطح ریسک و عدم قطعیت وجود دارد. زمانی که محصول به بلوغ کافی رسید و مسیر رشد خود را پیدا کرد، آن را به سایر بازیگران اکوسیستم و صنعت واگذار می‌کنیم تا از آن بهره‌برداری کنند و آن را توسعه دهند.

او تأکید کرد که این رویکرد، پلنت را به یکی از پیشروترین مراکز برای حمایت از استارتاپ‌های نوآورانه در حوزه بیمه و مالی تبدیل کرده است.

پلنت با حمایت‌های مالی و غیرمالی، مسیر رشد استارتاپ‌ها را هموار می‌کند

ارشد حسینی، مدیر شتاب‌دهی سرمایه‌گذاری مرکز نوآوری پلنت، در خصوص نوع حمایت‌های این مرکز از استارتاپ‌ها گفت: ما در پلنت دو نوع حمایت ارائه می‌دهیم؛ حمایت‌های نقدی و غیرنقدی. حمایت‌های نقدی عمدتاً برای کمک به تیم‌ها و استارتاپ‌ها در توسعه محصول اختصاص می‌یابد. اما حمایت‌های غیرنقدی جنبه‌ای کلیدی از فرآیند رشد استارتاپ‌ها را تشکیل می‌دهد، زیرا بسیاری از تیم‌ها از افراد جوان و متخصص در زمینه پروژه‌ها تشکیل شده‌اند که آشنایی کافی با صنعت یا مراحل رشد ندارند.

وی افزود: در این مسیر، ما با ارائه آموزش‌ها، مشاوره‌ها و همراهی مستمر، به رشد این تیم‌ها کمک می‌کنیم. شاید بتوان گفت وجه تمایز اصلی ما، توانایی تبدیل منابع مالی به محصولات قابل ارائه به بازار است، چرا که صرفاً داشتن سرمایه کافی برای موفقیت یک استارتاپ کافی نیست.

حسینی همچنین به جزئیات حمایت‌های مالی پلنت اشاره کرد و گفت: در فاز اکتشاف، به دلیل اینکه هنوز استارتاپ‌ها به مرحله توسعه پرهزینه نرسیده‌اند، حمایت‌ها در مقیاس پایین‌تری انجام می‌شود. اما در مرحله شتاب‌دهی، معمولاً بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان از استارتاپ‌ها حمایت می‌کنیم. در فاز سرمایه‌گذاری اولیه نیز این حمایت‌ها به ۲ میلیارد تومان می‌رسد.

وی تأکید کرد: اگر محصولی پتانسیل بالایی داشته باشد و تناسب خوبی با نیازهای بازار پیدا کند، امکان مذاکره برای حمایت‌های بزرگ‌تر نیز وجود دارد. اما به‌طور کلی، اعداد حمایتی ما در این بازه‌ها قرار دارند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.