×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۶ آذر , ۱۴۰۳
افتتاح متروی کرج-هشتگرد به زودی با حضور رییس جمهوری/ جذابیت هشتگرد با افتتاح مترو

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در برنامه زنده روی خط خبر جزئیات افتتاح خط متروی کرج- هشتگرد را اعلام کرد و گفت: طرح هم‌اکنون در مراحل نهایی قرار دارد و تست‌های آن در حال اتمام است که به زودی خط متروی کرج- هشتگرد با حضور رییس جمهوری به افتتاح می‌رسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه خط متروی هشتگرد ۲۶ کیلومتر طول دارد، ظرفیت این خط مترو را جابه جایی ۲۵۰ هزار مسافر در روز عنوان کرد و افزود: امیدواریم با افتتاح این خط، امکان حمل ونقل سریعتر، ایمن‌تر و ارزان‌تر برای شهروندان هشتگرد، کرج و تهران برقرار شده و جذابیت سکونت در این منطقه افزایش یابد. درعین حال امید است افتتاح این خط، به بازار مسکن منطقه کلانشهری تهران کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و احداث آن هشت سال به طول انجامید. اگرچه کار بسیار پیچیده، هزینه‌بر و زمان‌بر است و به تست‌های مختلفی نیاز دارد، اما خوشبختانه در یکسال اخیر با حمایت‌هایی که مجموعه دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته است، فرآیند کار سرعت گرفته و به زودی این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

یک‌هزار میلیاردتومان هزینه احداث خط متروی هشتگرد

به گفته طاهرخانی، احداث و تکمیل متروی هشتگرد تاکنون یک‌هزار میلیاردتومان هزینه داشته است.

این مقام مسئول در عین حال خاطرنشان کرد: این خط از مترو دو ایستگاه دارد، یک ایستگاه در شهر جدید هشتگرد قرار دارد و بزرگترین ایستگاه روسطحی کشور با ۲۲ هزار مترمربع است تا بتواند شهروندان شهر جدید هشتگرد و منطقه پیرامونی را تحت پوشش قرار دهد.

طاهرخانی افزود: سکویی نیز در میانه مسیر در محل شهرهای گلسار، کوهسار و شرکت ماموت پیش بینی شده است که این بخش در حال ساخت است و بعدها اضافه خواهد شد تا مسافرگیری داشته باشد. این خط در ادامه خط پنج متروی تهران است که از صادقیه و گلهشر عبور می‌کند.  

کاهش آلودگی تهران و کرج با بهره برداری از متروی هشتگرد

وی در خصوص مزایای این خط مترو گفت: بخشی از آلودگی کلانشهرهای تهران و کرج ناشی از حمل‌و‌نقل شخصی از حومه به مرکز است که امیدوار هستیم با جذب مسافری که در این خط به ویژه از حومه‌های کلانشهرهای تهران و کرج انجام می شود، علاوه بر مزایای اقتصادی، شاهد کاهش آلودگی هوای کلانشرهای تهران و کرج باشیم.  

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی افق طرح جابه‌جایی ۲۵۰ هزار مسافر است که می‌تواند در کاهش بار ترافیکی جاده‌های منتهی به شهر تهران و کاهش بار ترافیکی در اتوبان تهران-کرج- قزوین که روزانه ۲۲۰ هزار حمل و نقل شخصی در این اتوبان انجام می‌شود، بینجامد.

وی در ادامه در خصوص تاخیر بهره‌برداری از واحدهای مسکونی مهر شهر جدید هشتگرد نیز توضیحاتی را ارایه و اعلام کرد: شهر جدید هشتگرد ۶۵ کیلومتر از تهران فاصله دارد و حمل‌ونقل آن متکی بر جاده با ترافیک های شدید است، افتتاح خط متروی هشتگرد می‌تواند به جذابیت سکونت در شهر جدید هشتگرد کمک کند و درعین حال موجب می‌شود تا مردم در منطقه کلانشهری تهران و کرج به اسکان در هشتگرد علاقمند شوند.

طاهرخانی با اعلام اینکه در بسیاری از شهرهای پیشرفته دنبا توسعه حمل و نقل ریلی- حومه ای حتی بر توسعه شهری تقدم دارد، گفت: امیدوار هستیم افتتاح این خط به رونق بازار مسکن شهرهای تهران و کرج هم کمک کند.

طاهرخانی در خصوص راه اندازی خط ریلی تیس-چابهار نیز گفت: شهر جدید تیس به عنوان نسل جدید شهرهای جدید در حال احداث است. در احداث این شهر، سعی بر این است تا از تجارب گذشته درس بگیریم و یکی از اصلی‌ترین تجارب ایجاد سیستم حمل‌و‌نقل مناسب بین شهر جدید و کلانشهر مادر آن است. در این خصوص اقدامات زیربنایی نیز انجام شده و همزمان با شروع احداث شهر جدید تیس بحث احداث خط ریلی بین شهر جدید تیس و چابهار نیز در حال انجام است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.