
به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر مجید مشعلچی که در آیین بیستمین سالروز تاسیس شرکت بیمه دی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: شناسایی نقاط ضعف توسط لایه های اول تا سوم اعم از هیات های مدیره، سهامداران، دولت و نهادناظر صنعت بیمه می تواند فضای آرامش و رضایتمندی را برای لایه چهارم نظارتی فراهم کند.
قائم مقام بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت صیانت از اعتماد عمومی و حقوق بیمه گذاران از شرکت های بیمه خواست تا در شیوه های سرمایه گذاری خود به منافع تمامی ذینفعان صنعت بیمه توجه داشته باشند.
دکتر مشعلچی با تاکید بر این مطلب که در حاکمیت های مبتنی بر آموزه های دینی و ولایی نقش مردم در نظارت بر عملکرد کارگزاران نظام، غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: در ساختار و نظام صنعت بیمه، جامعه بیمه گذاران در حقیقت لایه چهارم نظارتی به شمار می آیند.
وی در این راستا اظهار داشت: انحراف در سرمایه گذاری و هدررفت منابع شرکت های بیمه به مفهوم تضییع حقوق مردم است که این روند باید در صنعت بیمه اصلاح شود.
دکتر مشعلچی از توانگری مالی شرکت های بیمه به عنوان عامل اصلی اعتمادساز یاد کرد و گفت: تسریع در وصول مطالبات معوقه باید در دستور کار شرکت های بیمه قرار گیرد تا فرایند پرداخت خسارات بدون مشکل دنبال شود.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی با تبریک بیستمین سال تاسیس شرکت بیمه دی از شرکتهای بیمه خواست از انباشت سرمایه و رسوب پول در واسطه های بیمه ای پیشگیری کنند.
گفتنی است در این نشست اقای حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی اقای اوحدی رییس بنیاد شهید اقای موسوی مقدم نماینده مقام رهبری در بنیاد شهید و مدیر عامل بیمه دی نیز حضور داشتند و به طرح دیدگاه های خود پرداختند.