
به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه پاسارگاد، بیمه پاسارگاد دارای نیروی انسانی، شعب و سازمان فروش قوی است. این سازمان در سالهای اخیر توانسته جهش معناداری به تولید حق بیمه این شرکت بدهد و تولید حق بیمه را از نه هزار میلیارد ریال به ۱۷۰ هزار میلیارد ریال طی ۹ سال گذشته برساند.

این شرکت دارای ۱۳۱۰ نیروی انسانی در سه ماهه سوم ۱۴۰۳ بوده است. ۱۰۰ شعبه فعال، ۴۷۹۹۲ نماینده و ۱۰۸۰ کارگزارش فعال دارد. و این مجموعه توانست طی یازده ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ۱۴۰۳، ۱۷ هزار میلیارد ریال حق بیمه بفروشد که نسبت به سال گذشته رشدی نزدیک به ۴۰ درصدی داشته است.

اما از آن مهمتر کنترل هزینه این مجموعه از نیروی انسانی است چراکه هزینه دستمزد و نیروی انسانی بالاترین هزینه شرکت ها را به خود اختصاص می دهد. نسبت های فروش به نیروی انسانی شرکت بیمه پاسارگاد در آذر ۱۴۰۳ حدود ۱۰۳ میلیارد ریال برای هر نفر بوده است.
نسبت سرانه هزینه شرکت در این دوره ۲۵ میلیارد ریال را شامل شده و نسبت سرانه سود خالص شرکت هم رقم ۲۴ میلیارد ریال بوده است. یعنی هر نفر نیروی انسانی فعال در شرکت بیمه پاسارگاد طی یازده ماه امسال حدود ۲۴میلیارد ریال سود ساخته است. در سال گذشته سرانه هر نفر ۲۰ میلیارد ریال بود.
نسبت سرانه فروش شرکت هم در سال گذشته ۵۱ میلیارد ریال بود ولی امسال به ۵۴ هزار میلیارد ریال رسیده است. در مقابل سرانه هزینه شرکت از ۲۵۹ میلیارد ریال به ۲۵۰ میلیارد ریال کاهش یافت.

این وضعیت به روشنی نشان می هد که وضعیت بهرهوری شرکت افزایش یافته است. بهرهوری به بیان ساده، بهدست آوردن حداکثر سودِ ممکن با بهرهگیری و استفاده بهینه از نیروی کار، توان، استعداد و مهارت نیروی انسانی، زمین، ماشین، پول، تجهیزات، زمان، مکان است. در حقیقت بهرهوری به کارهای انجام شده می گویند که باید انجام میشد تا اهداف یک شرکت یا جامعه به دست بیاید.
بر همین اساس بیمه پاسارگاد توانسته بر اساس کارایی لازم و مدیریت مناسب به بهرهوری مناسبی دست پیدا کند و از نیروی انسانی همانی را داشته باشد که نیاز به آن بود.
منبع خبر : تجارت گردان
https://tejaratgardan.ir/?p=342781