×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | سرعت رشد شاخص بورس کم شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۳۸۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۷۷۲ واحد افزایش به ۱۲۶ هزار و ۷۸۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۱۵ واحد رشد به ۸۴ هزار و ۶۰۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۹۳۱ واحد افزایش به رقم ۴۸۵ هزار و ۳۶۲ واحد رسید، شاخص بازار اول ۴۹۵ واحد و شاخص بازار دوم یک هزار و ۶۵۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد مخابرات ایران (اخابر) با ۴۰۰ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۲۴۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۶۷ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۴۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۰۸ واحد و سایپا (خساپا) با ۹۶ بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۸۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۶۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۱۲ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۶۲ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۴۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، سایپا، س. صنایع شیمیایی ایران، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۴۸ هزار برگه سهم به ارزش بیش از چهار هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۲۴ واحد رشد داشت و بر روی کانال پنج هزار ۲۹۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۳۳۰ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۱۸ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، فرابورس ایران (فرابورس)، نفت پاسارگاد (شپاس)، بیمه کوثر (کوثر) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین  سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، تولید بق عسلویه مپنا (بمپنا) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.