×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۶ آذر , ۱۴۰۳
جزئیات عرضه محصولات جدید در بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حامد سلطانی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هر کالایی که می خواهد در بورس کالا عرضه شود باید چند خصوصیت داشته باشد، توضیح داد: نخست آنکه کالای مذکور باید در خارج از بازار نقد قوی داشته باشد؛ یعنی بازاری داشته باشد با تعداد فعالان زیاد که قیمت هایش هر روز به عموم مردم اعلام می‌شود. ضمن اینکه کالا باید قابل استاندارد شدن هم باشد.

وی ادامه داد: کالایی که تا کنون در بورس کالا عرضه شده اند عموما این ویژگی‌ها را داشته اند، زیرا اگر نداشته باشند نمی‌توانند در تابلوی اصلی بورس پذیرش شوند، زیرا مبنای ما این است که یک کالای استاندارد را در بورس عرضه کنیم تا خریدار و فروشنده بدانند کالا را با چه ویژگی‌هایی مورد معامله قرار می‌دهند و اگر این ویژگی‌ها در کالا نباشد خریدار می تواند بعدا ادعای حقوقی مطرح کند؛ بنابراین کالاهایی که همگن نیستند خصوصیت عرضه در بورس کالا را ندارند.

مدیرعامل بورس کالا درمورد عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا گفت: ایران در بعضی از زمینه‌ها در حوزه کالاهای کشاورزی جزو تولیدکننده های برتر است؛ بنابراین امکان عرضه آن‌ها در بورس کالا وجود دارد که در این راستا  بازارهایی هم در کشور و در شهرهای مختلف شکل گرفته است. برای مثال در زیره حتی بازار فردایی زیره یعنی بازار مشتقه زیره وجود دارد و فعالان معاملات خود را انجام می دهند.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه زیره، زعفران و پسته در بورس کالا عرضه می‌شوند، اظهار کرد: دنبال آن هستیم که خرما، کشمش و محصولات دیگر را هم در بورس کالا عرضه کنیم و احتمالا عرضه سه محصول ذکر شده  تا پایان سال انجام و معاملات اغاز می شود.

پیش از این شاپور محمدی-رییس سازمان بورس و اوراق بهادار- اعلام کرده بود تلاش می‌شود خرما و کشمش در بورس کالا عرضه شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.