×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۶ آذر , ۱۴۰۳

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، حمید یاری در اختتامیه جشنواره نواوری در حوزه ساخت و ساز فلسفه برگزاری این جشنواره را کمک به جبران عقب ماندگی صنعت ساختمان از نوآوری‌ها و فناوری‌های روز عنوان کرد و افزود: بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور جذب رشته‌های مهندسی می‌شوند اما پس از فارغ‌التحصیلی یا به کار همسو با رشته خود جذب نمی‌شوند و یا اینکه ناگزیر به یک درآمد حداقلی از یک کار معمولی قناعت می‌کنند.
وی همچنین به بالا بودن هزینه ساخت در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر این بیش از ۵۰ درصد تلفات جانی بخش صنعت در کشور ما مربوط به صنعت ساخت و سازاست، درحالی که نرم جهانی این شاخص حدود ۱۶ یا ۱۷ درصد است. همه این موارد نشان می‌دهد صنعت ساختمان از نوآوری‌ها عقب مانده و بی اطلاع است.
یاری با اشاره به ورود این شرکت به همراه بانک مسکن به حوزه رفع این نقیصه با برگزاری اولین جشنواره نوآوری در ساخت و ساز، گفت: بانک مسکن تنها بانک تخصصی فعال در این صنعت بوده و حجم مناسبی از بازار دارد، ضمن اینکه با نیازهای اصلی این صنعت آشناست و سالهاست بازیگران اصلی حوزه ساخت و ساز را می‌شناسد.
وی ایجاد فضای تعاملی بین سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان و صاحبان ایده و محصول نوآورانه و نیز نمایش دستاوردهای استارت‌آپی با مقصود ایجاد انگیزه را از اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: همچنین ایجاد یک فضای رقابتی سالم و ایجاد زبان مشترک بین فعالان سنتی صنعت ساختمان و نوآوران از دیگر اهداف جشنواره مذکور بود و در نهایت تلاش کردیم بستر جذب سرمایه برای محصولات برتر را فراهم کنیم.
مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی بانک مسکن نیازهای صنعت ساختمان را به سه دسته قبل، حین و پس از ساخت تقسیم کرد و گفت: مواردی همچون انتخاب زمین، اخذ مجوز و تامین مالی پیش از اجراست. همچنین موضوعات مصالح، انرژی، کیفیت ساخت، کنترل پروژه و تامین نیروی انسانی به حین اجرا باز می‌گردد. در عین حال بحث انعقاد قرارداد، فایلینگ فروش و اجاره و خدمات طراحی داخلی نیز مربوط به پس از اجراست.
یاری با بیان اینکه در هه این حوزه‌ها فراخوان داده شد و موارد رسیده را راستی‌آزمایی کردیم، گفت: ۷۰ درصد تیم‌های جذب شده از تهران بوده‌اند اما در عین حال از اکثر استان‌ها نیز تیم‌هایی جذب جشنواره شدند.
وی با بیان اینکه پس از جشنواره هم بحث برندینگ ۱۵ تیم برگزیده از پنج بخش جشنواره شامل اینترنت اشیا، مصالح ساختمانی، مدیریت پروژه، بهینه سازی فضای داخلی و حوزه آزاد دنبال می‌شود، از رایزنی برای معرفی برگزیدگان در کتاب جامع استارت‌آپ‌ها که مختص معرفی کامل این فعالیت‌هاست و نیز مجله شنبه که به شکل تخصصی به این امر می پردازد خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.