×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۳
اعتبار ۲۰ میلیاردی برای رفع خاموشی شبکه گیلان

تجارت گردان | اعتبار ۲۰ میلیاردی برای رفع خاموشی شبکه گیلان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمد حسن متولی زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به اینکه بارش سنگین برف، کولاک و بوران سبب بروز آسیب جدی به شبکه برق ۱۱ شهر وشهرستان در استان گیلان شد افزود: در این استان یک میلیون و ۴۵۰ هزار مشترک برق ساکن هستند که در بارش‌های اخیر برق ۲۵۰ هزار مشترک گیلانی قطع شد که هم اکنون ۷۰ درصد این مشترکین برق دار شده اند و تا ۲ ساعت آینده بخش دیگری از مشترکان برق دار خواهند شد.
وی با بیان این که صبح امروز با مساعد شدن هوا بالگرد این شرکت به منطقه اعزام و گروه‌های عملیاتی مشکلات ایجاد شده در شبکه‌های اصلی برق و پست ۲۳۰ کیلوولت لاهیجان را شناسایی کرده است، گفت: در بارش برف گیلان دو پست انتقال, ۱۹ پست فوق توزیع و ۱۰۰‌ها کیلومتر از شبکه‌های توزیع دچار آسیب شده است.
مدیرعامل توانیر با اشاره به این که قرار گرفتن شبکه‌های برق در کوهستان‌ها و مسیر جنگلی این شبکه را آسیب پذیر می‌کند ادامه داد: البته این رویه در همه جای دنیا وجود دارد که شبکه برق به منظور ایجاد نشدن مزاحمت برای مردم از مناطق صعب العبور گذر می‌کند.
متولی زاده افزود: مشکل عمده گروه‌های عملیاتی و شناسایی همچنان مسدود بودن راه‌های دسترسی است و در صورتی که این مشکل رفع شود، سرعت برق رسانی افزایش خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.