به گزارش تجارت گردان ، مهدی بختیاریزاده، مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران، در حاشیه مراسم افتتاح پنج بازار جدید میوه و ترهبار در پنج محله تهران برگزار شد گفت: یکی از این بازارها، بازسازی و نوسازی شده و چهار بازار دیگر، جدیدالتأسیس در محلاتی هستند که پیش از این فاقد بازار میوه و ترهبار بودند. هدف سازمان این است که در تمام محلات فاقد بازار، میادین میوه و ترهبار احداث شود تا چتر خدمترسانی در همه جای تهران گسترده شود.
معماری ایرانی-اسلامی و هزینههای ساخت
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار تهران در ادامه به ویژگیهای این بازارها اشاره کرد و گفت: از بین پنج بازار افتتاحشده، سه بازار یعنی «بهاره»، «شهید صالحی» در منطقه ۵ و «قشقایی» در منطقه ۲۰، با معماری ایرانی-اسلامی ساخته شدهاند. این معماری علاوه بر زیبایی، سطح خدماتدهی و فضای بصری مناسبتری را برای مردم فراهم میکند. تاکنون حدود هفت بازار با این معماری افتتاح یا بازسازی شدهاند و هرجا شرایط محیطی اجازه دهد، سعی میشود از این معماری استفاده شود.
بختیاریزاده هزینه کل ساخت این پنج بازار را نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
برنامهریزی برای ۹۰ محله باقیمانده و چالشها
وی با اشاره به برنامههای آتی گفت: تقریباً در ۹۰ محله دیگر نیز فاقد بازار هستیم و تلاش ما این است که زمین مناسب برای احداث بازار در این محلات را به دست آوریم. البته در برخی محلات پرتراکم مانند مناطق ۱۱ و ۱۲، به سختی میتوان زمین مناسب پیدا کرد، اما تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف انجام میدهیم.
استقبال چشمگیر مردم در شب یلدا
بختیاریزاده در پاسخ به سوالی درباره استقبال مردم از بازارها در شب یلدا، اعلام کرد: شب یلدا شاهد حضور بینظیر مردم بودیم؛ بهطوری که نسبت به سال گذشته، هم در تعداد خریدها و هم در تناژ فروش محصولات، بیش از ۱۵ درصد رشد داشتیم. این افزایش بسیار چشمگیر بود.
وی در پایان عوامل این استقبال را کیفیت محصولات، بهبود خدمات، فضای مناسبتر بازارها و تسهیلات خرید مانند چرخدستیها عنوان کرد که دست به دست هم دادند تا مراجعه مردم افزایش یابد.
پایان پیام














