×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ممنوعیت واردات فرآورده خام دامی از ۳۲ کشور دنیا

تجارت گردان | ممنوعیت واردات فرآورده خام دامی از ۳۲ کشور دنیا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه جای هیچ گونه‌ نگرانی مبنی بر مصرف فرآورده خام دامی در پی ویروس کرونا نیست، اظهار کرد: ویروس جدید کرونا ویروس جهش یافته ای است که از دام‌ به انسان‌منتقل نمی شود، در حالیکه در دهه های گذشته ویروس کرونا از دام به انسان منتقل می شد، اما کشنده نبوده است.

وی افزود: در حال حاضر ویروس کرونا پس از انتقال به انسان منجر به مرگ و میر می شود، اما به هر حال وظیفه داریم برای حفظ بهداشت عمومی توصیه های لازم‌را به مردم داشته باشیم.

رفیعی پور با اشاره به اینکه واردات فرآورده های دامی از کشورهای مثبت به بحث کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع است، بیان کرد: این ممنوعیت در خصوص دام، طیور، آبزیان و هر نوع حیوانی که تا قبل وارد می شد، تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: تا زمانیکه وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی اعلام کند که مشکلی در ارتباط با ویروس وجود ندارد، واردات آبزیان، دام و طیور تا اطلاع ثانوی از کشورهای مثبت به این ویروس ممنوع است.

ضرورت خرید ماهی قرمز شب عید از مراکز مجاز

وی در توصیه ای به مردم گفت: با توجه به بحث شیوع ویروس کرونا به مردم توصیه می کنیم که به منظور رعایت بهداشت عمومی دام، طیور، آبزیان و ماهی قرمز شب عید را از مراکز مجاز تهیه کنند و همواره از مصرف خام و نیم پز گوشت قرمز، ماهی، مرغ و تخم مرغ اجتناب کنند.

این مقام‌مسئول در پایان با اشاره به اینکه واردات فرآورده های دامی از ۳۲ کشور دنیا ممنوع است، تصریح کرد: در بحث بیماری کرونای جدید به مردم توصیه می شود که به شایعات در شبکه های اجتماعی توجه نکنند و هرگونه فرآورده خام دامی را از مراکز مجاز خریداری و در دمای مناسب نگه داری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.