×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خودکفایی در تولید قطعات خودرو با حمایت از تولیدات داخلی

تجارت گردان | خودکفایی در تولید قطعات خودرو با حمایت از تولیدات داخلی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، در این جلسه ضمن تاکید بر حمایت از تولیدات شرکتهای داخلی در تامین مواد اولیه قطعات خودرو سازان ، استفاده از ظرفیت های داخلی جهت تامین خوراک و مواد اولیه گامی اساسی  برای رسیدن به خودکفائی عنوان شد.

مدیر امور تامین قطعات تزئینات خارجی ساپکو با بیان اینکه ارتقاء کیفیت محصولات داخلی و سهولت دسترسی در شرایط تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به همراه نوسانات مداوم ارزی تمایل مصرف کنندگان به تامین مواد از داخل کشور را به شدت افزایش داده است، گفت: این موضوع مسئولیت شرکت‌های تامین‌کننده داخلی را برای بهبود مستمر کیفیت و سازگاری مداوم با نیاز مشتریان بیشتر کرده‌است .

وی افزود : خوشبختانه در سال‌های اخیر با افزایش میزان کیفیت پلیمرهای داخلی و رضایت شرکت‌های مصرف‌کننده این محصولات، میزان واردات به شدت کاهش یافته‌است.

در حاشیه این نشست رئیس اداره خودکفائی مواد  غیرفلزی ساپکو نیز  ضمن اعلام آمادگی همه جانبه شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو  برای تسریع در جهاد خودکفائی، از تشکیل کمیته‌ای با حضور کارشناسان فنی ساپکو ، شرکت پتروشیمی خوزستان و شرکتهای سازنده چراغ خودرو جهت استفاده حداکثری از  پلیمرهای مهندسی شرکت پتروشیمی خوزستان و اعلام گرید های مورد نیاز شرکت های تامین کننده طی هفته جاری خبر داد .

گفتنی است شرکت پتروشیمی خوزستان به عنوان تنها تولید کننده پلیمرهای مهندسی در کشور با ماموریت تولید دو نمونه برجسته از پلیمرهای مهندسی به نام (( پلی کربنات )) و (( رزین اپوکسی )) در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با ظرفیت تولید سالیانه ۲۵۰۰۰ تن پلی کربنات و ۱۰۰۰۰ تن محصول رزین اپوکسی قادر است نیاز کشور به واردات این دو محصول را مرتفع سازد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.