×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
آزمایش بالینی واکسن کرونا از امروز در آمریکا آغاز می شود

تجارت گردان | آزمایش بالینی واکسن کرونا از امروز در آمریکا آغاز می شود

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از آسوشیتدپرس، موسسه ملی سلامت آمریکا واقع در سیاتل، حامی مالی این طرح است و قرار است این آزمایش بر روی یک جوان سالم ۴۵ ساله داوطلب انجام گیرد. هیچ احتمالی از آلوده شدن این افراد به ویروس کرونا در اثر تزریق واکسن جدید وجود ندارد چراکه این واکشن ها حاوی ویروس کرونا نیستند.  

با این وجود مقامات بهداشت عمومی می گویند زمان قانونی برای معتبر شناختن واکسن حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه است.  

ده ها گروه تحقیقاتی در سراسر جهان برای ساخت واکسن کرونا در حال تلاش هستند و این در حالی است که ویروس کویید-۱۹ با سرعتی فزاینده در حال گسترش است.

با این وجود دکتر «آنتونی فوجی» مدیر بخش آلرژی و بیماری های عفونی موسسه ملی سلامت آمریکا تاکید کرده است که حتی اگر آزمایش های ایمنی اولیه واکسن به خوبی پیش برود، یک تا یک و نیم سال زمان لازم است تا واکسن آماده ورود به بازار شود. با این حال این زمان یک رکورد محسوب می شود.

همچنین سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روز شنبه گذشته اعلام کرد که کیت آزمایش جدیدی برای تشخیص کروناویروس را تأیید کرده که با ۱۰ برابر سرعت بیشتر توانایی تشخیص این بیماری را دارد. 

مشخص نیست این کیت های جدید از چه زمانی به تولید انبوه خواهد رسید و در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

پیشتر، مقامات آمریکایی از کمبود کیت تست کرونا در این کشور خبر داده و اعلام کرده و نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده بودند.

تاکنون هیچ درمان ثابت شده ای برای ویروس کرونا پیدا نشده است. در چین دانشمندان در حال آزمایش ترکیبی از داروهای «اچ آی وی» و ابولا برای مقابله با کرونا هستند.  

در اکثر افراد، ویروس کرونای جدید تنها برخی علایم خفیف مانند تب و سرفه ایجاد می کند. اما این ویروس در گروه دیگری از افراد به ویژه افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای، می تواند باعث بیماری شدیدتری از جمله ذات الریه شود. شیوع جهانی کرونا تاکنون سبب ابتلای بیش از ۱۵۶ هزار نفر شده و مرگ بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر را در پی داشته است.  شمار کشته شدگان ناشی از ویروس کرونا در آمریکا نیز بیش از ۵۰ نفر است و مبتلایان حدود ۳ هزار نفر از ۴۹ ایالت این کشور هستند.

اکثریت قریب به اتفاق مبتلایان به ویروس کرونا بهبود یافته اند و براساس آمار سازمان جهانی بهداشت، افراد دارای علایم خفیف طی دو هفته بهبود می یابند، در حالی که مبتلایان دارای علایم شدیدتر ممکن است سه تا شش هفته با این بیماری درگیر باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.