×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رشد ۱۲ درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی

تجارت گردان | رشد ۱۲ درصدی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرزاد یوسفی در جلسه ویدئوکنفرانس با مسئولان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی واحدهای اجرایی کشور گفت: ملاک حائز شرایط بودن نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استانی برای حضور در مجامع سراسری عالی و هیات‌های مربوطه اعتبار نامه‌هایی است که با مسئولیت و تضمین مدیرکل اجرایی و مسئول واحد تشکل‌های استان مربوطه صادر می‌شود.

او با اشاره به ممنوعیت برگزاری هرگونه گردهمایی از زمان شروع ویروس کرونا از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: تا زمان عادی شدن شرایط عمومی و عبور از بحران فعلی با موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهلت اعتبار تشکل‌ها تا زمانی که ممنوعیت برگزاری مجامع عمومی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برطرف شود تمدید شد.

این مقام مسئول این زمان را بهترین فرصت برای بازنگری و بازبینی پرونده‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی که دارای نواقص و ایراداتی هستند دانست و افزود:  افرادی که واجد شرایط نبوده و اعتبار نامه‌ای برای آنان صادر شده باشد احصا و اعتبار نامه انتخابات آنان تصحیح می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: باتوجه به اختیاراتی که به ادارات کل اجرایی تفویض شده است واحدهای اجرایی با رعایت قوانین و مقررات می‌توانند نسبت به تاسیس، نظارت و ثبت تشکل‌ها اقدام کنند.

 او با بیان اینکه پس از عبور از شرایط  فعلی اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی برگزاری سه مجمع تجدید انتخابات را در سال جاری در دستور کار قرار داده، افزود: تجدید انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور، تجدید انتخابات مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران و تجدید انتخابات کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان حمل و نقل ازجمله این  برنامه‌هاست.

یوسفی در پایان یادآور شد: تنها آن دسته از نمایندگان می‌توانند در مجامع یاد شده شرکت کنند که دارای شرایط کارگری بوده و دارای تاییدیه از اداره کل استان مربوطه باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.