×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سودجویان عامل کمبود و گرانی نهاده‌های دامی در بازار/ قیمت هر کیلوگرم دان از ۳۴۰۰ تومان گذشت

تجارت گردان | سودجویان عامل کمبود و گرانی نهاده‌های دامی در بازار/ قیمت هر کیلوگرم دان از ۳۴۰۰ تومان گذشت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه مرغداران در حال حاضر نهاده‌های دامی را به سختی و با قیمت بالا تامین می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم ذرت با قیمت ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و هر کیلوگرم سویا با قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مرغداران می‌رسد.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که این نهاده‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و قیمت مصوب ذرت یک هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت مصوب سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده‌ها دامی افزایش قیمت دان را به دنبال داشته است، افزود: قیمت هر کیلوگرم دان نیز از ۳ هزار و ۴۰۰ تومان گذشت در حالی که اگر نهاده‌ها با قیمت مصوب تامین شود قیمت هر کیلوگرم دان نباید بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تومان باشد.

به اعتقاد وی دلیل افزایش قیمت نهادهای دامی و دان بیش از آنکه تحت تاثیر کمبود عرضه باشد نتیجه سودجویی فرصت طلبان است.

اسدالله نژاد یادآور شد: نهاده‌های دامی با ارز دولتی وارد کشور شده‌اند و فرصت طلبان به بهانه عدم تخصیص ارز به نهاده‌های مانده در گمرک، قیمت آن‌ها را بالا برده‌اند.

وی با انتقاد از دستگاه‌های نظارتی اظهار کرد: همواره شاهد آن هستیم که دستگاه‌های نظارتی تمرکز خود را بر بخش تولید گذاشته و در صورتی که افزایش قیمت در تولید رخ دهد برخورد قهری می‌کنند، در حالی که افزایش قیمت در بخش تولید نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه است.

به گفته  اسدالله نژاد؛ دستگاه‌های نظارتی به جای برخورد قهری با مرغداران باید ترمز خود را بر عوامل افزایش نهاده‌های تولید بگذارند که مابه التفاوت قیمت نهاده‌های دامی با نرخ ارز دولتی را به جیب خود سرازیر می‌کنند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۱ هزار تومان عنوان کرد.

 اسدالله نژاد گفت: در حال حاضر  هر کیلوگرم دان آماده ۸۰۰ تومان گران‌تر از قیمت مصوب با ارز ۴۲۰۰ تومانی است، اگر هر مرغ ۲٫۵ کیلوگرمی در طول دوره پرورش ۴٫۵ کیلوگرم دان مصرف کند قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ برای مرغدار یک هزار و ۴۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.