×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تداوم پس لرزه‌های زلزله ۵.۱ ریشتری تهران

تجارت گردان | تداوم پس لرزه‌های زلزله ۵.۱ ریشتری تهران

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی بیت اللهی گفت: پس از زلزله ۵.۱ ریشتری تهران در ۱۹ اردیبهشت ماه، زلزله‌های خرد و متعددی در تهران به وقوع پیوست که برخی از آن‌ها همچون زلزله ۳.۸ ریشتری امروز ۲۱ اردیبهشت، کاملا مشهود بود و نگرانی شهروندان را برانگیخت.
کارشناسان حوزه زلزله شناسی معتقدند، رخداد خردزلزله ها، پس لرزه‌های زلزله اصلی با بزرگی ۵.۱ ریشتری است و جای نگرانی وجود ندارد. زیرا وقوع پس لرزه‌های متعدد و کم خطر، سبب آزادشدن تدریجی انرژی درونی نهفته در زمین می‌شود و مانع از رخداد زلزله‌ای بزرگ و مخرب خواهد شد.
رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در همین رابطه گفت: بعد از رخداد زلزله تهران با بزرگی ۵.۱ ریشتری که منشا آن گسل مشا و دماوند بود، انتظار رخداد پس لرزه‌های متعدد می‌رود.
وی گفت: پدیده رخداد پس لرزه‌ها نه تنها نگران کننده نیست، بلکه نمایانگر کاهش مخاطرات زلزله است. بدین معنا که اگر پس لرزه‌ها رخ ندهد، گویای این مطلب است که دمای انرژی در زمین بالا می‌رود که می‌تواند سبب زلزله بزرگتر و یا پس لرزه بزرگتری باشد.
بیت اللهی ادامه داد: بررسی پس لرزه‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۶ پس لرزه بزرگتر از ۲.۵ ریشتری رخ داده است. با احتساب پس لرزه‌های کوچکتر از ۲.۵ ریشتری تعداد پس لرزه‌های زلزله ۵.۱ تهران به بیش از ۱۰۰ پس لرزه رسیده است.
وی افزود: انتظار می‌رود پس لرزه‌ها تا چندین روز ادامه یابد.
زلزله نیمه شب تهران، به احتمال بسیار زیاد زلزله اصلی بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.