×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بازدید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به همراه استاندار و رئیس مرکز ملی فرش ایران از چند کارگاه قالی بافی در شهرستان بدره

تجارت گردان | بازدید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به همراه استاندار و رئیس مرکز ملی فرش ایران از چند کارگاه قالی بافی در شهرستان بدره

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران،  فرح ناز رافع  به همراه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری. استاندار ایلام و رئیس سازمان صمت، از چند کارگاه قالی بافی در شهرستان بدره دیدن کرد.

رافع در این بازدید که در حاشیه کارگروه فرش استان انجام شد، گفت: فرش استان  با کیفیت بسیار خوبی بافته می شود و مشکل بیمه قالی بافی مانند سایر استان ها دیده و تلاش می شود تا در کار گروه فرش استان بررسی کنیم.

وی افزود با توجه به مرغوبیت و تولید سالانه ۱۵۰۰ تن پشم، این استان نیازمند راه اندازی و تامین زنجیره تولید مواد اولیه از پشم شویی تا رنگرزی است.

گفتنی ست در حال حاضر از تعداد ۱۵۰۰۰ بافنده  استان ایلام حدود ۴۶۸۹ بیمه تامین اجتماعی هستند.کارگاه فرش شرکت سهامی فرش «گچ گویان »مدیریت ایلام ۱۲ بافنده و در شهرستان بدره ۱۵۰ بافنده دارد که تنها ۱۵ نفر  بیمه قالی باف هستند.

این شهرستان با تولید فرش های مرغوب دستباف یکی از قطب های اصلی تولید فرش در استان ایلام است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.