×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ووریا در تیم نهایی، حذف شجاع و سید جلال

تجارت گردان | ووریا در تیم نهایی، حذف شجاع و سید جلال

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه‌ای اف سی از کوالالامپور، نظر سنجی‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب تیم نمادین برتر لیگ قهرمانان این قاره در سال ۲۰۱۸ با انتخاب مدافع تیم استقلال در تیم نهایی در بخش خط دفاع به پایان رسید.پیش از این در بخش انتخاب بهترین دروازه بان علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم پرسپولیس با رای قاطع ۸۹ درصدی به عنوان بهترین سنگربان سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است. در نظر سنجی انتخاب بهترین مدافعان کنفدراسیون برترین‌ها را به این شرح معرفی کرد.
* مدافع راست:
ووریا غفوری از استقلال تهران با ۹۲ درصد آرا اول شد و لی یونگ مدافع کره‌ای تیم جیونبوک هیوندای کره جنوبی با ۴ درصد در رده دوم قرار گرفت و کوکی آنزای مدافع ژاپنی از تیم کاشیما آنتلرز ژاپن با ۳ و ژانگ لین پنگ مدافع چینی تیم گوانگجو اورگرانده چین با ۲ درصد آرا سوم و چهارم شدند.
– کنفدراسیون آسیا نوشت ووریا غفوری با زدن ۲ گل، ۷۷ درصد تکل موفق و ۲۴ ارسال (سانتر) نقش مهمی در تیم استقلال تهران ایفا کرد. غفوری در هر ۱۰ دیدار غول‌های تهران حاضر شد تا این تیم برای دومین بار به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. حرکات پرانرژی این مدافع استقلال در سمت راست، تهدیدی دائمی برای مدافعان حریف بود و او حتی توانست ۲ بار گلزنی کند که یکی از آن‌ها گل پیروزبخش مقابل الهلال عربستان بود.
* مدافع میانی:
پدرو میگل مدافع پرتغالی الاصل و قطری تیم السد قطر با ۹۷ درصد آرا اول شد و شجاع خلیل زاده از پرسپولیس تهران و سید جلال حسینی از پرسپولیس تهران هر دو با یک درصد رای دوم مشترک شدند. گن شوجی مدافع ژاپنی تیم کاشیما آنتلرز ژاپن، کوون کیونگ وون مدافع اهل کره جنوبی تیم تیانجین کوآن جیان چین و چوی بو کیونگ مدافع اهل کره جنوبی تیم جیونبوک هیوندای کره جنوبی نیز در مجموع کمتر از یک درصد رای آوردند.
– کنفدراسیون آسیا نوشت خلیل زاده با زدن ۴۰ تکل از جمله ۲۷ تکل موفق، ۸۰ بار دفع توپ و ۵۵۳ پاس که همگی در عملکرد فنی مدافعان این دوره بهترین و در رده اول آماری محسوب می‌شود، فصل عالی را پشت سر گذاشت. وی مانند یک صخره در قلب دفاع تیم پرسپولیس بود که با بازی‌های فوق العاده تورنمنت دلپذیری را دنبال کرد و به تیم بزرگ تهرانی کمک کرد تا برای نخستین بار به فینال این رقابت‌ها راه یابد. هیچ بازیکنی در این دوره به اندازه خلیل زاده تکل‌های موفق و دفع توپ موثر در کارنامه خود نداشت و او یکی از بازیکن خط دفاعی بود که آمار میانگین گل خورده کمتری از هر تیم دیگر حاضر در این دوره به ثبت رساند.
– این مقاله همچنین در مورد سید جلال حسینی نوشت، او با زدن ۲ گل و ارسال یک پاس گل، ۷ بازی با کلین شیت (بدون گل خورده) – که بهترین آمار تیمی در این فصل به شمار می‌رود. – و ۵۹ مورد دفع توپ یکی از ارکان تیم پرسپولیس است. حسینی که محبوب هواداران تیم است، در کنار خلیل زاده، نه تنها زوج کاملی را تشکیل داده بود، بلکه خود گل‌های حساسی را به ثمر رساند. گل دقیقه آخری کاپیتان حسینی در دقیقه آخر دیدار با الجزیره امارات در مرحله یک هشتم نهایی، ورزشگاه آزادی را منفجر کرد. گل حساس دیگر برابر الدحیل قطر در مرحله یک چهارم نهایی، بازگشت تیم پرسپولیس را به همراه داشت و برای تیم و حسینی یکی از لحظات بیادماندنی را به همراه داشت.
* مدافع چپ:
عبدالکریم حسن مدافع قطری تیم السد قطر با ۴۵ درصد آرا اول شد و کیم جین سو مدافع اهل کره جنوبی تیم جیونبوک هیوندای کره جنوبی با ۲۶ درصد دوم، شوتو یاماموتو مدافع ژاپنی تیم کاشیما آنتلرز ژاپن با ۱۹ درصد سوم و لی شو پنگ مدافع چینی تیم گوانگجو اورگرانده چین با ۹ درصد چهارم شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.