به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایسنا، از نیمه تیرماه سال جاری، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بستههای اینترنتی در اپراتورهای همراه خبر داده و به آن اعتراض کردند. این موضوع منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- شد که اعلام کرد بالابردن قیمت اینترنت همراه بدون هماهنگی با رگولاتوری تخلف بوده و برخورد قانونی با اپراتورها آغاز شده است.
پس از آن فلاح جوشقانی از ابلاغ جریمه دو میلیارد تومانی به اپراتورها خبر داد و اعلام کرد جریمه نقدی قدم اول برای برخورد با تخلف صورتگرفته است و در صورت استمرار این مساله، روالهای دیگری از جمله تعلیق، کاهش مدت اعتبار پروانه و مواردی از این دست، از مصوبههای قانونی است که میتوان با استناد به آنها تخلفات را پیگیری کرد.
محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- نیز پس از آن عنوان کرد: وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات برای برخورد با این تخلف، اختیاری تا حد جریمه دو میلیارد تومانی را داشت که انجام شد. پس از آن از دولت درخواست شد اختیارات بیشتری به این وزارتخانه بدهد تا بتواند با تخلفات، جدیتر برخورد کند.
به گفته جهرمی، بر اساس مصوبهای که از سوی دولت صادر شد، در صورت برنگشتن بستهها به حالت اول، اعمال جریمه روزانه حدود ۱۷ میلیارد تومان برای همراه اول و ۱۲ میلیارد تومان برای اپراتور ایرانسل در نظر گرفته شد. در نهایت به نظر میرسد همانطور که جهرمی عنوان کرده بود، اپراتورها با جریمههای در نظر گرفته شده، ملزم به تبعیت از مقررات شدند.
در این راستا فلاح جوشقانی در توئیتر نوشت: دو اپراتور تلفن همراه بستههای اینترنتی بلندمدت و پرطرفدار حذفشده خود را باز میگرداندند. توضیحات بیشتر را در مصاحبه با رسانههای جمعی به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.
تا کنون بستههای پرمخاطب ایرانسل به اپلیکیشن این اپراتور بازگشته است. همچنین با توجه به حجم گرانفروشی اپراتورها به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان که به گفته وزیر ارتباطات توسط سازمان تنظیم مقررات به دست آمده و به سازمان تعزیرات ارسال شده است، باید دید اپراتورهای همراه چه برنامهای برای جبران این خسارات به مردم دارند.