×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
بیاتی‌نیا: کادرفنی با تعداد نفرات زیاد باعث به وجود آمدن حواشی می‌شود

«محسن بیاتی‌نیا» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا و در خصوص کادرفنی تیم فوتبال استقلال در فصل پیش رو لیگ برتر، عنوان کرد: بحث کادرفنی در ایرن و اروپا بسیار متفاوت است چرا که فرهنگ‌های آن‌ها با ما فرق می‌کند. من به شخصه نظرم این است که در ایران باید کادرفنی با تعداد کم انتخاب کرد زیرا با زیاد شدن افراد در کادر تیم، سوء تفاهم‌های زیادی مانند بحث کم یا زیاد بودن قرارداد یا تاثیرگذاری بیشتر در ترکیب تیم به وجود می‌آید. 
وی ادامه داد: هر مربی دوست دارد در کادرفنی فعال‌تر باشد و وقتی که نفرات یک تیم زیاد می‌شوند و جایگاه هر فرد مشخص نیست، مشکلاتی به وجود خواهد آمد. وقتی در اروپا یک مربی با خودش ۳ نفر می‌آورد، به طور حتم وظایف آن‌ها را نیز مشخص کرده است. در ایران به نحوی است که مثلا یک آنالیزور وقتی دو هفته خوب کار می‌کند در هفته سوم مدعی مربی بودن در تیم می‌کند که این اصلا خوب نیست.
بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال افزود: من به شخصه مخالف کادرفنی با تعداد زیاد هستم. شما می‌بینید که مربیان خارجی وقتی به ایران می‌آیند از نفرات کمی در کادر خود استفاده می‌کنند. از نظر من پنج نفر برای یک کادر، تعداد مناسبی است.
بیاتی‌نیا در مورد انتقال بازیکنان ایرانی به لیگ قطر، تصریح کرد: ما در اینجا دو بحث داریم. یک بحث اقتصادی و دیگری بحث سن بازیکنان. ما شاهد این هستیم که بازیکنان بزرگ دنیا مانند ژاوی نیز کشورهای عربی را انتخاب می‌کنند. این کشورها مالیات‌های کمی دریافت می‌کنند و می‌تواند مقصد بسیار خوبی برای بازیکنان باشد تا بی دغدغه فقط به فکر درآمدزایی باشند. بایزیکنان ایرانی شاید قراردادهای بالایی با تیم‌های ایرانی ببندند اما شاید فقط نصف آن مبلغ را در آخر دریافت کنند.
وی افزود: درست است که از لحاظ فنی در قطر بازی کردن هیچ سودی برای بازیکنان ما نداشته باشد اما آن‌ها از لحاظ نرم‌افزاری سطح بسیار بالاتری از ما دارند و بازیکنان بازی در آن‌جا را برای خود راحت‌تر می‌بینند. به نظر من بازی در لیگ‌های درجه دو اروپا مانند پرتغال و هلند بسیار می‌تواند به بحث فنی بازیکنان ما کمک کند در حالی که بازی در لیگ‌هایی همچون قطر فقط بحث درآمد دارد. البته من از هیچ یک از بازیکنانی که قطر را برای ادامه فوتبال انتخاب کردند، ایراد نمی‌گیرم.
پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص جوان‌شدن مربیان لیگ برتر فوتبال در فصل پیش‌رو، خاطرنشان کرد: من موافق این موضوع هستم چرا که شاید در اول مسیر پوست‌اندازی مربیان لیگ تا حدودی کیفیت پایین بیاید اما به طور قطع در این راه آدم‌هایی ساخته می‌شوند که سال‌ها می‌توانند به فوتبال ایران کمک کنند. البته آمدن به لیگ برتر باید از کار در تیم‌های پایین‌تر شروع شود. برخی از مربیان ما هنوز کلاس‌های پایه را نیز پشت سر نگذاشتند.
وی افزود: در اروپا تمام مربیان بزرگ از تیم‌های دسته پایین شروع کردند و بعد به سطوح بالا رسیدند. این مربیان آزمون و خطاهای بسیاری داشتند و همین موضوع باعث شده تا آن‌ها برای تیمهای بزرگتر آماده شوند. البته ضعفی که فوتبال ما دارد این است که تیم‌های رده پایین اصلا حرفه‌ای نیستند و کار در آن‌ها باعث پیشرفت نمی‌شود.
بیاتی‌نیا در مورد کسب بیشترین نمره در کلاس A آسیا و کسب مجوز در کلاس‌های پروفشنال فوتبال، گفت: پیش از شیوع کرونا کلاس‌ A آسیا با حضور حدود ۲۳ نفر از مربیان برگزار شد که علاوه بر حضور مدرس‌های داخلی، یک مدرس خارجی نیز ‌در این کلاس تدریس می‌کرد. این کلاس حدود ۲۲ روز و به صورت شبانه‌روز برگزار شد و من واقعا از «میرشاد ماجدی» که تلاش کرد تا این کلاس برگزار شود،تشکر می‌کنم. من توانستم در سه امتحان تئوری، عملی و دفاعیه بالاترین نمره این کلاس را دریافت کرده و مجوز حضور در کلاس‌های پروفشنال فیفا را بدست بیاورم.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.