×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۶ آذر , ۱۴۰۳
کسب نشان روابط عمومی برتر توسط شرکت دخانیات ایران

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، شانزدهمین دورۀ سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ایران و هفدهمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی ایران که با حمایت انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی در تاریخ ۲۰ و ۲۱ آبان ماه سال جاری در بخش های کارگاه های تخصصی، سخنرانی، ارائه مقالات و اعطای نشان با موضوع بررسی تاثیر کرونا ویروس بر ساختار و عملکرد روابط عمومی با مشارکت مدیران سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی، مدیران روابط عمومی، اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه روابط عمومی و ارتباطات و همچنین حضور آنلاین جمع گسترده‌ای از فعالان روابط عمومی ایرانی و بین‌المللی، در محل خانۀ فرهنگ ‌وهنر دیهیم برگزار شد.

در این مراسم ، دکتر سوتلانا استاوریوا رئیس انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی(IPRA) به صورت آنلاین و دکتر هوشمند سفیدی دبیر سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ایران (ISPR) و دکتر سیما سادات لاری سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دکتر سید غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، سخنرانی های خود را خطاب به حاضران بیان کردند.

دبیر سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ایران  با خیر مقدم  در مراسم افتتاحیه گفت : این سمپوزیوم با توجه به شیوع بیماری کرونا، به صورت مجازی برگزار و تنها شرکت‌های برتر در مراسم اختتامیه دعوت شدند و ۱۱۰۰ نفر از اعضاء انجمن جهانی روابط عمومی از ۱۰۰ کشور و ۸۰۰ نفر از ایران به صورت مجازی در این سمپوزیوم شرکت کردند.

رئیس انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی در سخنان خود، با اشاره به اینکه در دهۀ قبل، روابط عمومی سرآمد با رویکردهای ارتباط از بالا به پایین با هدف آگاهی عمومی و حضور، تعریف می‌شد، گفت: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که مردم، ارتباط قوی بین گفتن و عمل کردن را درخواست می‌کنند و  امروز وظیفۀ ما دست‌اندرکاران روابط عمومی این است که ارتباط بین گفتن و عمل را، با ارتباطات و کمپین‌های روابط عمومی که مبتنی بر هدف، اعتماد و اخلاق باشد، تقویت کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری روابط عمومی ها در اقناع و تغییر نگرش مردم برای مقابله صحیح با کرونا، گفت: روابط عمومی ها باید با سرعت، دقت و صراحت برای اعتمادسازی در بین مردم با هوشمندی و هنرمندی از انتشار شایعات نادرست در بین مردم که در رگ های جامعه گسترش می یابد و رگ ها را مسدود می کند، نقش و رسالت خود را انجام دهند.

دکتر سیما سادات لاری تصریح کرد: با گذشت ماه ها از اپیدمی کرونا هنوز دانسته های ما درباره این بیماری در مقابل نادانسته های ما در کل جهان بسیار ناچیر است و البته انتشار اطلاعات نادرست از طریق رسانه ها به مردم نیز مشکل بزرگی است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود. روابط عمومی ها باید با سرعت، دقت و صراحت برای اعتمادسازی در بین مردم با هوشمندی و هنرمندی از انتشار شایعات نادرست در بین مردم که در رگ های جامعه گسترش می یابد و رگ ها را مسدود می کند، نقش و رسالت خود را انجام دهند.

رئیس بیمه مرکزی در مراسم اختتامیه  و در سخنرانی خود روابط‌عمومی‌ها را آیینه تمام نمای عملکرد سازمان‌ها دانست و اظهار داشت: شناسایی زوایای پنهان سازمان‌های ذیربط از ضروریات اطلاع رسانی است و مجموعه روابط عمومی می‌تواند مفاهیم پیچیده و تخصصی را به زبان ساده به مردم منتقل کند.

دکتر سلیمانی بر لزوم توسعه روابط عمومی هوشمند و همچنین جدیت در ارائه تحلیل‌های موشکافانه، راهگشا و حرفه ای توسط روابط عمومی ها تاکید کرد و گفت: روابط عمومی باید نقش جهت دهی، ارائه راه حل و مشاوره مدیر ارشد سازمان را ایفا کند که ایفای این مسئولیت در بخش ارتباطات الکترونیکی حساس تر و سنگین تر خواهد بود.

در پایان مراسم روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران به دلیل  افزایش درصد پیشرفت محسوس در توسعه ارتباطات با جامعه هدف، توجه به افکار عمومی، ارتباط موثر با رسانه ها  و حضور حداکثری در فضای مجازی در بخش معرفی روابط عمومی های برتر شانزدهمین دورۀ سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ایران که همزمان  هفدهمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی ایران نیز می باشد در سطح ملی با کسب بالاترین امتیاز از ارزیابی‌های تخصصی انجام شده، لوح‌ سپاس «روابط عمومی برتر» در رشته مدیریت راهبردی روابط عمومی را به خود اختصاص داد که مهندس سید محمد عظیمی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران آن را از دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی دریافت کرد.

گفتنی است شانزدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی و هفدهمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی ایران به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای عرصه روابط عمومی‌های کشور می باشد که با روش‌های علمی و پژوهشی، با مشارکت استادان ایرانی و بین‌المللی، به ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی‌های شرکت‌ها، نهادها، مؤسسه‌ها و سازمان‌های گوناگون پرداخته است تا در خصوص احصای درس‌ها و بایدها و نبایدها و تغییرات پیش‌روی روابط عمومی، ارزیابی‌های لازم را انجام داده و برترین‌های روابط عمومی را معرفی کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.