×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۳
المپیک و پارالمپیک توکیو نقطه آغازین جهان پس از کرونا است

به گزارش ایرنا؛ اندرو پارسونز که به صورت ویدئویی و در فضای مجازی سخن می‌گفت، ‌افزود:‌ بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ فقط یک رویداد ورزشی جذاب نیست بلکه می‌تواند نقطه شروع جهان بهتری باشد، زیرا تغییر با ورزش شروع می‌شود و بازی‌های سال آینده پارالمپیک ۲۰۲۰ بستری برای قرار دادن معلولیت در قلب این تغییرات است تا به جهانیان نشان دهد که این فراگیری چقدر اهمیت دارد.
رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک با اشاره به جهان در شرایط شیوع کرونا و تأثیر بیشتر آن بر معلولان ادامه داد: در حالی که ویروس کووید-۱۹ تقریبا بر زندگی همه مردم زمین تاثیر گذاشته است این تأثیرگذاری برای افراد معلول بیشتر بوده و وضعیت گروه‌های حاشیه‌نشین در دنیا را بدتر از گذشته کرده است.
وی ادامه داد:‌ شیوع کرونا باعث افزایش سطح تبعیض و محرومیت در بسیاری از مناطق زمین شده است و در این شرایط جهان بیش ازهمیشه به همبستگی و فراگیری نیاز دارد و دیگر نباید استثنایی وجود داشته باشد.
پارسونزگفت: ‌با مشخص شدن تعداد تماشاگران توکیو ۲۰۲۰، ما مصمم هستیم که از پارالمپیک برای تغییر نگرش، شکست موانع نابرابری و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای افراد معلول استفاده کنیم.
وی با یادآوری تلاش‌های زیاد برای برگزاری رقابت‌های المپیک وپارالمپیک پس از یک تعویق یکساله، خاطرنشان کرد:‌ در طول تاریخ هرگز چنین سطحی از برنامه‌ریزی و آمادگی برای برگزاری یک رویداد ورزشی وجود نداشته است.
رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت:‌ همه شرکا برای اطمینان از برگزاری المپیک و پارالمپیک، مطمئن و موفق با یکدیگر همکاری می‌کنند. سطح کار و تعهد شرکا برای انجام به موقع کارها بی نتیجه نخواهد ماند، بنابراین ما مصممیم که در ۲۰۲۱ امید جدیدی را به وجود آوریم.
به گفته پارسونز؛ بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که با یک سال تاخیر در ۲۰۲۱ برگزار می شود یک جشن بزرگ از توانایی‌های بشری و ویترینی جهانی از مقاومت و نقطه آغازین پس از دوران کرونا خواهد بود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.