گروه : اخبار گوناگون
به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی، دومین نمایشگاه بینالمللی مراکز خرید و مجتمعهای تجاری، ایران ریتیل شو در حالی با بالاترین استانداردهای نمایشگاهی و رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد که این نمایشگاه تنها ریتیل شویی است که در سال ۲۰۲۰ در جهان برگزار شده است.
شاهرخ کشاورز مدیر ایران ریتیل شو با بیان این مطلب افزود: پس از تجربه موفق نخستین دوره که با استقبال فعالان داخلی و خارجی این صنعت روبرو شد، دوره دوم این رویداد علیرغم شرایط قرنطینه با استقبال ویژه فعالان صنعت روبرو شد که البته همین محدودیتها موجب شد نتوانیم به همه متقاضیان مشارکت در نمایشگاه خدمات ارائه کرده و قرفه در اختیار ایشان قرار دهیم.
وی گفت: متاسفانه شرایط قرنطینه موجب شد تا نتوانیم از متقاضیان مشارکت و همچنین بازدیدکنندگان خارجی نیز میزبانی کنیم.
کشاورز با بیان اینکه ایران ریتیل شو به عنوان نمایشگاه یکی از صنایع پیشران اقتصاد کشور شناخته میشود، توضیح داد: در این دوره علاوه بر مراکز خرید و مجتمعهای تجاری شاهد حضور و مشارکت فروشگاههای زنجیرهای، صنایع ارائه دهنده خدمات به مراکز خرید و فروشگاهی، استارتآپها، فروشگاههای اینترنتی، طراحان نرمافزارها و سختافزارهای فروشگاهی، مراکز خرید در حال ساخت و شرکتهای بهرهبردار بودیم.
وی با طرح این موضوع که به زعم منتقدان و فعالان صنعت نمایشگاهی ایران ریتیل شو توانست معیارها و استانداردهای کمی و کیفی صنعت نمایشگاهی را در سطح بینالمللی اجرایی کند و این اتفاق میتواند آغاز دوره جدیدی در صنعت نمایشگاهی کشور باشد؛ افزود: توجه به پلتفرم های مجازی و فروش آنلاین، ایجاد فضای کسب و کار تخصصی و تعامل های بازرگانی بین ذینفعان بخش های مختلف صنعت خرده فروشی، برگزاری کارگاه های آموزشی و انتقال تجارت مدیریتی در حوزه تاب آوری سازمانی در شرایط سخت اقتصادی از جمله رویکردهای جدی نمایشگاه امسال بود.
مدیر ایران ریتیل شو با یادآوری این مهم که نمایشگاهها به عنوان ویترین اقتصاد کشورها نقش آفرینی میکنند، اظهارداشت: اگرچه امسال نتوانستیم پذیرای میهمانان و مشارکت کنندگان خارجی باشیم، اما تمهیدات لازم برای رساندن صدای ایران ریتیل شو و دستاور های صنعت مراکز خرید و مجتمعهای تجاری و صنعت فروشگاههای زنجیرهای به مخاطبان خارجی این نمایشگاه پیش بینی شده است.
وی گفت: توسعه حوزه فعالیت اهالی این صنعت به بازار برخی کشورهای منطقه و همسایه را میتوان دستاورد دوره اول ایران ریتیل شو دانست و امیدواریم در دوره بعد با از بین رفتن ویروس کرونا بتوانیم به تمام متقاضیان داخلی و خارجی اعم از مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه خدمات ارائه دهیم.
کشاورز به برگزاری برنامههای جانبی در ایام برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و تصریحکرد: برگزاری پنلهای تخصصی با حضور چهرههای شاخص و موفق صنعت و رونمایی از رویدادهای جدید و همچنین معرفی فعالان جدید بازار و استارتآپ ها از جمله برنامههای جانبی بوده است.
گفتنی است، نمایشگاه ایران ریتیل شو ۲۰۲۰ روز جمعه ۵ دیماه با حضور مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی ایران، روسای تعدادی از تشکلهای بخش خصوصی، مدیران و فعالان صنعت مراکز خرید، مجتمعهای تجاری و فروشگاههای زنجیرهای افتتاح شد.
https://tejaratgardan.ir/?p=93983