×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
چوکا و شهرداری آستارا هدف پیروزی با رویکردهای متفاوت 

هفته هشتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان از عصر امروز(دوشنبه) آغاز می شود که در یکی از این دیدارها، تیمهای چوکا تالش و شهرداری بندرآستارا در ورزشگاه سردارجنگل رشت به مصاف هم می روند.

این بازی نیز همانند سایر دیدارهای خانگی این دو تیم به دلیل آماده نبودن زمین ورزشگاه های چوکا و بندرآستارا در ورزشگاه سردارجنگل رشت برگزار می شود که این نیز یکی از مشکلات این دو تیم گیلانی است.

این دوتیم در حالی رودرروی هم قرار می گیرند که برای پیروزی به میدان می روند اما تیم چوکا برای رهایی از تیمهای انتهای جدولی نیاز به پیروزی دارد و شهرداری بندرآستارا نیز برای نزدیک شدن به صدر جدول و حتی صدرنشینی نیازمند پیروزی در این بازی است.

تیم فوتبال چوکا تالش که تاکنون نتوانسته در رقابت های لیگ دسته اول کشور نتایج قابل قبولی را کسب کند و فقط یک پیروزی و یک تساوی از هفت دیدار گذشته خود دارد و در پنج بازی نیز متحمل شکست شده، در این بازی نیازمند پیروزی است تا با برتری در دربی گیلان وضعیت خود را در جدول رده بندی تا حدودی سر و سامان دهد.

البته مسئولان چوکا پس از هفته دوم رقابت های لیگ دسته اول، کادرفنی خود را تغییر داده و علی لطیفی را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کردند که این مربی در دو دیدار توانست یک پیروزی و یک تساوی کسب کند اما پس از آن تیم چوکا نتوانست نتاج خوبی را تصاحب کند و هم اینک جزو تیمهای انتهای جدولی محسوب می شود.

با این وجود، چوکایی ها در دربی گیلان نیازمند پیروزی هستند تا با کسب این سه امتیاز تا حدی خود را از تیمهای انتهای جدولی جدا ساخته و به تیمهای میانه جدول نزدیکتر کند اما به طور حتم کسب پیروزی در این بازی برای چوکا بسیار مشکل اما غیرممکن نیست.

این در حالی است که در اولین دربی گیلان در رقابت های فصل جاری لیگ دسته اول، تیمهای چوکا و ملوان بندرانزلی مقابل هم قرار گرفته بودند که در نهایت تیم ملوان با ۲ گل برابر چوکا به برتری رسیده بود تا فاتح اولین دربی گیلان باشد.

با توجه به شکست تیم چوکا در اولین دربی گیلان در لیگ دسته اول، این تیم مترصد پیروزی در دیدار برابر شهرداری بندرآستارا است تا با پیروزی در این بازی، شکست دربی اول را به فراموشی بسپارد و از سوی دیگربا کسب سه امتیاز در جدول رده بندی چند پله صعود کند.

اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا که تاکنون در رقابت های لیگ دسته اول موفق عمل کرده و نتایج قابل قبولی را کسب کرده، با رویکرد پیروزی در دربی گیلان مقابل چوکا صف آرایی خواهد کرد که البته این تیم برای رسیدن به صدر جدول نیازمند پیروزی در دربی گیلان است.

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا که لیگ فصل جاری را با سرمربیگری حسن اشجاری آغاز کرده بود، حدود دوهفته گذشته این مربی با توافق با مسئولان شهرداری بندرآستارا از این تیم جدا شد و پایان رافت جانشین اشجاری در نیمکت تیم شهرداری بندرآستارا شد.

البته تیم شهرداری بندرآستارا با هدایت پایان رافت دو بار به میدان رفته که در هر دو بازی نیز با پیروزی زمین مسابقه را ترک کرده و پایان رافت مترصد سومین پیروزی متوالی تیم خود است تا با برتری برابر چوکا بتواند به صدر جدول نزدیکتر شود.

این در حالی است که هم اکنون تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا گرچه در رتبه پنجم جول قرار دارد اما فاصله این تیم با صدر جدول فقط یک امتیاز است و به همین دلیل این تیم امیدوار است که با پیروزی در دربی گیلان و توقف سایر تیمها، شهرداری بندرآستارا در پایان هفته هشتم به صدر جدول لیگ دسته اول صعود کند.

با این وجود مسئولان کادرفنی و بازیکنان شهرداری بندر آستارا تمام سعی و تلاش خود را انجام خواهند داد تا در دیدار برابر تیم چوکا تالش به برتری دست یابند تا نه تنها فاتح دربی گیلان باشند، بلکه به امید توقف سایر تیمهای مدعی خود به صدر جدول صعود کنند.

به هرحال وضعیت دو تیم در جدول رده بندی باعث می شود تا تیمهای چوکا تالش و شهرداری بندرآستارا با تفکر پیروزی رو در روی هم قرار گیرند که به طور حتم این امر بر جذابیت این دیدار که یکی از دربی های گیلان در لیگ دسته اول بشمار می رود، خواهد افزود.

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول در هفته هشتم این مسابقات در دیداری همزمان باید در ورزشگاه تختی بندرانزلی به مصاف تیم گل ریحان البرز برود که به طور حتم ملوانان از این بازی خانگی فقط پیروزی می خواهند.

تیم فوتبال ملوان نیز تاکنون توانسته نتایج خوبی را در لیگ فصل جاری کسب کند و به همراه تیم شهرداری بندرآستارا جزو تیمهای بالای جدول هستند و ملوانان این امید را دارند که حتی با برتری برابر تیم گل ریحان البرز به صدر جدول نیز صعود کنند.

با توجه به فاصله امتیاز کم تیمها در صدرجدول، اگرهر تیمی در هرهفته نتواند نتیجه خوبی را کسب کند، جایگاه خود را از دست می دهد و سایر تیمها بالاتر از آن قرار می گیرند که این امر باعث می شود تا تیم ملوان نیز با تفکر پیروزی برابر گل ریحان البرز به میدان برود.

از سوی دیگر این بازی برای ملوانان بسیار حائز اهمیت است چون از طرفی این دیدار یکی از بازی های خانگی آنان محسوب می شود که به طور حتم طرفداران، کادرفنی و بازیکنان ملوان در بازی های خانگی خود فقط به کسب پیروزی فکر می کنند و از سوی دیگر با برتری در این دیدار می توانند جزو تیمهای صدرنشین شوند.

کادرفنی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی برای این دیدار و بازی مقابل گل ریحان البرز با ترکیب هجومی وارد میدان خواهد شد تا از همان ابتدا تیم حریف را مورد فشار گذاشته و در نهایت نیز در این بازی خانگی به برتری برسند و با کسب سه امتیاز همچنان روند رو به رشد خود را ادامه دهند.

ملوانان امسال بهتر و قدرتمندتر نسبت به سال گذشته در رقابت های لیگ دسته اول حضور یافته و با کادری بومی، مترصد صعود به رقابت های لیگ برتر می باشند و تاکنون نیز این تیم بازی های قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته و تاکنون نیز توانسته به عنوان یکی از مدعیان اصلی صعود خود را معرفی کند.

این در حالی است که تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به دلیل محرومیت، ۲ بازی خانگی خود را در شهرهای نوشهر و قزوین انجام داد که اگر این دو محرومیت نبود به طور حتم ملوانان در ورزشگاه تختی انزلی می توانستند نتایج بهتری را کسب کنند.

به هرحال باید منتظر ماند تا هفته هشتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور انجام شود تا وضعیت تیمها در صدر و انتهای جدول مشخص شود که البته طرفداران تیمهای شهرداری بندرآستارا و ملوان بندرانزلی امیدوارند که تیمشان با پیروزی در این هفته خود را به صدر جدول نزدیکتر کنند و طرفداران چوکا نیز امید دارند که تیمشان در دربی گیلان پیروز شود تا فاصله چوکا از تیمهای انتهای جدولی بیشتر شود.

تا پایان هفته هفتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم، شهرداری بندرآستارا با کسب ۱۳ امتیاز در مکان پنجم، تیم ملوان بندرانزلی با کسب ۱۲ امتیاز در مکان ششم و تیم چوکا تالش با کسب چهار امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.
 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.