×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۱ شهریور , ۱۴۰۳
تیشه‌گران: نامزد میزبانی رقابت‌های انتخابی المپیک ناشنوایان هستیم 

مهران تیشه گران روز شنبه ضمن بازدید از خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: مسابقات ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه و انتخابی المپیک قرار بود اسفندماه برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا به اردیبهشت‌ماه موکول شد و حالا امکان دارد مالزی از میزبانی انصراف دهد و بر این اساس ما هفته گذشته درخواست میزبانی خود را با هماهنگی کنفدراسیون آسیا به کمیته بین المللی ورزش های ناشنوایان ارائه کردیم.

وی همچنین افزود: پیش‌تر نیز به دلیل احتمال انصراف ترکیه از میزبانی مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان، درخواست میزبانی ایران برای این رقابت‌ها را به کمیته بین المللی ورزش ناشنوایان ارائه کردیم و در صورت انصراف ترکیه شانس خوبی برای گرفتن امتیاز میزبانی داریم.   

مسابقات ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه و انتخابی المپیک  اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان نیز خردادماه برگزار می‌شود.  

رییس فدراسیون ناشنوایان با اشاره به اینکه هیچ کشوری در حوزه ورزش ناشنوایان به اندازه ایران امکانات برای برگزار مسابقات و میزبانی ندارد، اضافه کرد: هزینه‌های اعزام تیم‌ها به رقابت‌های خارجی با شرایط فعلی کشور بسیار سنگین است و درصورت انصراف مالزی و ترکیه و موافقت با میزبانی ایران، هزینه‌های ما در سطح قابل توجهی کاهش می‌یابد.  

این مدیر ورزشی ادامه داد: به منظور آماده سازی امکانات برای میزبانی احتمالی، بازسازی زمین چمن اختصاصی فدراسیون ناشنوایان از سوی سازمان  توسعه و نگهداری اماکن ورزشی آغاز شده و تا پایان سال جاری کارهای بازسازی به پایان می‌رسد.  

اعزام کاروان ۱۵۰ نفره به المپیک ۲۰۲۱ برزیل

تیشه گران در خصوص اعزام ورزشکاران به المپیک برزیل گفت: تاکنون اعزام هفت رشته شامل والیبال، دوومیدانی، ‌تکواندو، کاراته، کشتی، جودو، تیراندازی به برزیل تایید شده است و در تلاش برای کسب سهمیه فوتبال و بسکتبال نیز هستیم و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته کاروان ورزشی ناشنوایان متشکل از ورزشکاران و کادرفنی حدود ۱۵۰ نفر است که نسبت به دوره قبلی رشد ۵۰ درصدی خواهد داشت.

کاروان ورزشی ناشنوایان ایران متشکل از ۱۰۵ ورزشکار و کادرفنی در بیست و سومین دوره المپیک ناشنوایان (۲۰۱۷ ترکیه) شرکت کرد و توانست عنوان هفتم را از آن خود کند.

رییس فدراسیون ورزش ناشنوایان با بیان اینکه کاروان ورزشی ناشنوایان ایران برای حضور در المپیک برزیل رشد ۵۰ درصدی خواهد داشت، گفت: ‌هدف ما ضمن حفظ جایگاه فعلی، ارتقا جایگاهمان در بیست و چهارمین دوره المپیک ناشنوایان است و برای اعزام این ورزشکاران که شانس بالایی در کسب مدال دارند به اعتباری حدود ۱۵ میلیارد تومان داریم.

ورزش ناشنوایان قدردان کمیته ملی المپیک و صالحی امیری است 

رییس فدراسیون ناشنوایان در خصوص اعتبارات فدراسیون و حمایت‌های لازم برای حضور ناشنوایان در المپیک ۲۰۲۱ گفت:‌ اعتبار سال گذشته ما سه میلیارد تومان بود و اعتبار سال جاری با توجه به شروع آماده‌سازی ما برای حضور در المپیک پنج میلیارد تومان در نظرگرفته شد که خوشبختانه وزارت ورزش همکاری لازم را داشته و واریزی‌ها به صورت مرتب صورت گرفته است.

تیشه گران با بیان اینکه اردوهای آماده سازی تیم‌های ملی در سال آینده به مدت هشت ماه باید به طور مرتب در بیشتر از هشت رشته برگزار شود، گفت:‌ متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و از سوی دیگر هزینه تست کرونا، نیاز فدراسیون به افزایش اعتبار را نسبت به سال‌های گذشته به شدت افزایش داده و بر همین اساس درخواست ما از وزارت ورزش و جوانان برای اعتبار سال ۱۴۰۰ بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: فدراسیون ناشنوایان عضو کمیته ملی المپیک یا پارالمپیک نیست اما با لطف و توجه ویژه هیات اجرایی و شخص سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک طی سال جاری فدراسیون ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از این کمیته دریافت کرده است و فدراسیون قدردان این حمایت ویژه کمیته است.

 این مدیر ورزشی افزود: ‌جدای از پرداخت اعتبار فوق از سوی کمیته به فدراسیون ناشنوایان، کمیته ملی المپیک به دستور صالحی امیری با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه به ورزشکاران و قهرمانان ناشنوا که شانس بالایی برای کسب مدال در المپیک ۲۰۲۱ برزیل دارند موافقت کرده است و قرار است این ماهیانه به مدت یکسال و تا اعزام ورزشکاران به المپیک به آنان پرداخت شود.

به گفته تیشه گران، اولین مرحله این ماهیانه پایان آذرماه به ۲۵ ورزشکار ناشنوا پرداخت شد.

تیشه گران همچنین به تقاضای عضویت فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت: البته مسئولان کمیته به صورت شفاهی با عضویت ما موافقت کرده‌اند اما امیدوارم در مجمع این کمیته که پنجم بهمن‌ماه جاری برگزار می‌شود، اعضا به عضویت فدراسیون ناشنوایان رای مثبت دهند.

برای اعزام کاروان به المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان به کمک همه بخش‌ها نیاز داریم 

 رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: فدراسیون ناشنوایان جزو قدیمی‌ترین فدراسیون‌ها در ایران است و به قدری عریض و طویل است که شبه وزارت محسوب می‌شود.

 تیشه گران ادامه داد: ما در هر رشته ورزشی در ۲ بخش زنان و مردان فعالیت می‌کنیم و  این ۱۷ رشته در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان و بازی‌های آسیایی و المپیک فعال هستند.

این مدیر ورزشی افزود: فدراسیون ناشنوایان ۱۵ هزار متر مربع فضا و امکانات ورزشی اختصاصی همچون سالن، استخر و زمین در اختیار دارد اما به دلیل قدیمی بودن هرماه مبالغی برای تعمیرات بخش‌های مختلف این امکانات هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ فدراسیونی به اندازه این فدراسیون امکانات در اختیار ندارد، گفت: پیش از این از محل اجاره این اماکن درآمدزایی می‌شد اما حالا به دلیل قدیمی بودن و هزینه تعمیرات و امسال به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی این اماکن درآمدزایی ندارد.

تیشه گران ادامه داد: سال ۱۴۰۰ سال بازی‌های المپیک برای ناشنوایان است و ما باید برای حضور برخی رشته‌ها در مسابقات انتخابی تمرینات خود را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسابقات ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه و انتخابی المپیک ۲۰۲۱ برزیل اردیبهشت ماه برگزار می شود، افزود: از حدود یک ماه پیش اردوهای انتخابی ارزیابی و آماده سازی تیم‌های فوتبال و بسکتبال برای حضور در مسابقات انتخابی آغاز شده است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ادامه داد: متاسفانه هزینه‌ها امسال نسبت به سال گذشته ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته است به گونه‌ای که برای برگزاری دو هفته اردو حدود ۶۰ میلیون تومان هزینه کرده اند.

این مسئول ورزشی افزود: اردوی رشته‌های المپیکی ما باید از سال آینده به طور مرتب آغاز شوند و مدت ۸ ماه باید ورزشکاران به طور مرتب در اردوها شرکت کنند.

تیشه گران گفت: همانطور که گفتم ما به اعتباری بیش از ۱۵ میلیار تومان برای اردوها و اعزام نیاز داریم و بر همین اساس باید علاوه بر اعتباری که وزارت ورزش به ما اختصاص می‌دهد باید از خیرین و بخش خصوصی کمک بگیریم.

وی ادامه داد: ورزش ناشنوایان پخش تلویزیونی چندانی ندارد تا بتواند از بخش خصوصی تبلیعات بگیرد، بنابراین ما باید سراغ خیرینی برویم که هدفشان کمک باشد و به دنبال نفع مادی نباشند.

رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ادامه داد: رایزنی‌ها با خیرین و بخش خصوصی را شروع کرده‌ایم و روسای انجمن‌ها نیز برای تامین این هزینه‌ها، فدراسیون را یاری می‌دهند.  

هزینه تست کرونا (PCR) برای فدراسیون سنگین است

تیشه گران گفت: برای برگزاری دو هفته اردوی فوتبال و بسکتبال، باید از ۶۰ ورزشکار تست کرونا گرفته می‌شد و این تست حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه برای فدراسیون داشت.  

وی ادامه داد: در گفت‌وگویی که با غلامرضا نوروزیان رییس فدراسیون پزشکی و ورزشی و مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش داشتم، از آنان خواستم که در تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کاهش هزینه‌های فدراسیون ما را یاری دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.