×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اجرای درج پاداش صرفه‌جویی در قبوض برق از ابتدای خرداد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایسنا، علی اکبر محرابیان در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی که برای تابستان ۱۴۰۲ شده تولید حداکثر برق در بخش خانگی و صنعتی را داریم تا بتوانیم با کمترین مشکل از آن عبور کنیم، ان‌شاءالله با همکاری مردم قادر خواهیم بود رضایت نسبی را جلب کنیم.

وی ادامه داد: در بخش‌های تولیدی و صنعتی سعی می کنیم مثل پارسال برای صنایع کوچک برق را تامین کنیم. تعطیلاتشان یک روز بعدازظهر در نظر گرفته می‌شود و شش روز هفته را تولید می‌کنند و سایر صنایع با مدیریت مصرف و انتقال مصارف به ساعت‌های غیر ساعت های پیک مصرف نیز می‌توانند تولید خود را داشته باشند.

محرابیان تصریح کرد: تابستان گذشته برای صنایع بزرگ به نوعی برق تامین شد که رشد تولید خوبی داشتیم. ان‌شاءالله بیش از سال گذشته بتوانیم تامین انرژی داشته باشیم.

وزیر نیرو گفت: در بخش خانگی عمده برنامه ما موضوع پاداش صرفه جویی است که ابتدای خردادماه این موضوع اجرا می شود. این برنامه برای همه اقشار مردم است و نرخ این پاداش تا دو هزار تومان به ازای هر کیلووات است. نرخ خرید برق صد تومن در مناطق عادی است در حالی که در مناطق گرمسیر ۲۵ تومن است، یعنی بیش از بیست برابر نرخ برق، پاداش پرداخت می شود. هم‌چنین این پاداش در قبوض درج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما به زودی روش‌های کاهش مصرف را به نحوی که به رفاه مردم آسیب نرسد معرفی می کنیم، ولی مهم‌ترین وسیله‌ای که می‌تواند با آن شاهد کاهش مصرف باشیم، سیستم‌های سرمایشی است که در ساعت هایی که نیاز نیست باید از این وسایل استفاده نکنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.