×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
این قسمت تراکتور تبریز؛ و حالا ورژن جدید پرشورها با حضور علی‌منصور

به گزارش ایرنا، کسب رتبه چهارم در لیگ و به دست آوردن قهرمانی در جام حذفی به منزله این بود که تراکتور پس از سه فصل دوباره مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد و همچنین برای دومین بار به عنوان قهرمانی جام حذفی رسید. با این وجود محرومیت ساکت الهامی باعث شد و همچنین تغییرات مدیریتی و جابه‌جایی نفرات متعدد باعث شده تا شاهد یک تراکتورِ دگرگون در فصل جدید باشیم.
۲۷ شهریور بود که پس از کش و قوس های فراوان و رد شدن پیشنهاد سرمربیگری تراکتور از سوی نفراتی چون علی کریمی و علی دایی، علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید پرشورها انتخاب شد و پس از چند روز مخالفت از سوی برخی از هواداران، این انتخاب مورد تایید تبریزی‌ها قرار گرفت. علی منصور با قراردادی سه ساله کارش را شروع کرد و عباس چمنیان مدیرفنی تیم شد.
تراکتور در فصل آماده‌سازی سه بازی دوستانه را انجام داد. این تیم ابتدا با نتیجه سه بر یک از سد نود ارومیه گذشت و در گام دوم مقابل ماشین‌سازی به تساوی یک بر یک رضایت داد. در سومین قدم تبریزی‌ها در اصفهان موفق شدند با گل اوکاچا حمزاوی از سد سپاهان بگذرند. در ۲ بازی قبلی سعید مهری و مهدی تیکدری هرکدام ۲گل به ثمر رساندند.

همانطور که پیش‌تر گفته شد تراکتور در فصل جدید با تغییرات فراوانی روبرو بود. این تیم بازیکنان بزرگی چون محمدرشید مظاهری، ساسان انصاری، رضا اسدی، محمدرضا آزادی و ایمان سلیمی را از دست داد. به جای این بازیکنان هادی محمدی، وفا هخامنش، سعید واسعی، حبیب فرعباسی، محمد خرم‌الحسینی، محمد قادری و ۲ بازیکن لیگ یکی به نام‌های امین اسدی و محمد مهدی قنبری به خدمت گرفته شدند. منصوریان به همان بازیکنانی که می‌خواست رسید و حالا گویا با حمید بوحمدان هم عنوان آخرین سهمیه لیگ برتری توافقاتی حاصل شده است. در ادامه ممکن است فقط یک بازیکن دورگه به خط حمله تیم اضافه شود چرا که هنوز پرشورها در فاز هجومی با مشکل مواجه هستندد. دیگر اقدام مهم مدیران باشگاه، نگه داشتن مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی بود.
باید دید منصوریان با تیم تغییر پیدا کرده‌اش در لیگ بیستم چه می‌کند. آنها نسبت به قبل دستشان بازتر است اما در برخی پست‌ها ستاره‌های غیر قابل انکاری را از دست داده‌اند. مظاهری، سلیمی، اسدی و انصاری جزو ارکان تیم محسوب می‌شدند که دیگر همراهشان نیستند. در درون دروازه محمدرضا اخباری احتمالا فیکس خواهد بود. شنیده می‌شود منصوریان قصد دارد از سیستم سه دفاعه بهره ببرد و شبیه به استراماچونی تیمش را روانه میدان کند. کمی جلوتر شاهد تلفیقی از جوان‌ها و باتجربه‌ها هستیم. باتجربه‌ها مانده‌اند و جوانانی چون واسعی، اسدی و قادری اضافه شده‌اند.
تراکتور قرار بود پنجم آبان‌ماه در سوپرجام این فصل به مصاف پرسپولیس برود اما این دیدار به تعویق افتاد و حالا باید منتظر جدال تیم علی منصور با نفت مسجدسلیمان در هفته نخست باشیم. سرمربی اسبق استقلال در تیم‌های قبلی خود هم هیچوقت شروع خوبی در لیگ نداشته و باید دید این اتفاق بازهم برایش تکرار خواهد شد یا خیر.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.