×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
این 4 تیم نماینده ایران در آسیا هستند

به گزارش تجارت گردان به نقل از “ورزش سه”، بحث دریافت مجوز حرفه‌ای توسط تیم‌های لیگ برتری فوتبال یکی از مواردی بود که مهدی تاج حتی قبل از بازگشت به صندلی ریاست فدراسیون روی آن تاکید زیادی داشت. او در برنامه‌های خود قبل از انتخابات ریاست فدراسیون چندین بار با اشاره به حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا قصد داشت برنامه‌ای مدون را پیاده کند که طبق آن همه باشگاه‌های لیگ برتر بتوانند مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا را دریافت کنند و در نهایت مشکلی برای حضور هیچ باشگاهی برای حضور در لیگ قهرمانان وجود نداشته باشد.

از اولین روزهای حضور تاج در فدراسیون فوتبال هم او وهمکارانش به ۱۶ باشگاه لیگ برتری رسما اعلام کردند که باید مراحل لازم برای دریافت پروانه حرفه‌ای سپری کنند. موضوع مهم در این خصوص سخت‌گیری‌های بسیار AFC برای استانداردسازی باشگاه‌ها بود که از سال گذشته صورت گرفت. به واسطه همان سخت‌گیری‌ها در سال گذشته به غیر از سپاهان و فولاد هیچ باشگاهی از ایران نتوانست مجوز حرفه‌ای دریافت کند و از این رو تاج که نایب رییس AFC هم هست، برای رفع مشکلات گام برداشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز در آیتم‌های مختلف باشگاه‌ها را ملزم کرده که حتی کوچک‌ترین مسائل را هم در نظر بگیرند و مسابقات فوتبال در فضایی کاملا استاندارد و ایمن برگزار شود. برای اینکه به میزان سخت‌گیری AFC‌ پی ببرید، شاید جالب باشد که بدانید مثلا کنفدراسیون فوتبال آسیا به نداشتن تهویه در سالن ورودی از رختکن به زمین ورزشگاه‌ها نیز ایراد می‌گیرد و خواهان آن شده تا باشگاه‌ها در این خصوص هم عکس و فیلم‌های لازم را ارسال کنند. حتی مدارک تحصیلی اعضای کادرفنی باشگاه‌ها نیز از آنها خواسته شده و به عبارت بهتر کنفدراسیون آسیا در این دوره برای صدور مجوز حرفه‌ای کاملا مو را از ماست می‌کشد و با توجه به برخی جعل‌های صورت‌گرفته توسط باشگاه‌های ایران در سال‌های گذشته این سخت‌گیری‌ها برای فوتبال کشور ما بیشتر هم می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.