×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
بازدید بیش از ۴ هزار نفر از غرفه منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه ایران اکسپو

آرش یوسف زاده در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، با جمع‌بندی جلسات و بازدیدهای صورت گرفته در پنجمین نمایشگاه توانمندی صادراتی کشور در تهران گفت: حضور سرمایه گذارانی از کشورهای چین، روسیه، ترکیه، تاجیکستان، قرقیزستان، پاکستان،قرقیزستان، گرجستان، کامرون، تانزانیا و اقلیم کردستان عراق در غرفه منطقه آزاد ماکو و آشنایی آنان با فرصت های سرمایه گذاری از دستاوردهای مهم این نمایشگاه بود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۸ جلسه با اتباع خارجی افزود: ۸۷ نشست نیز کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاری  سازمان منطقه آزاد ماکو  با بازدیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایرانی برگزار کردند.

یوسف زاده با اشاره به برگزاری جلسه اختصاصی با رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هند، بلژیک، جمهوری چک  ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از ۲۲ رسانه با مدیرعامل،‌معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو مصاحبه اختصاصی انجام داده همچنین یک نشست خبری مشترک مدیران عامل سازمان های منطقه آزاد ارس و ماکو در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد.

وی به برگزاری یک سمینار فرصت های سرمایه برای علاقمندان به سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو نیز اشاره کرد و گفت: بازدید مقامات مختلف از این نمایشگاه و نشست های مسئولین ملی با مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان  از دیگر اقدامات انجام گرفته در این نمایشگاه بود.

به گفته وی،موقعیت جغرافیایی،‌مزایای قانونی و فرصت های سرمایه گذاری از جمله لجستیک و حمل و نقل و در خصوص نحوه صادرات زمینی از طریق منطقه آزاد ماکو برای هیاتی از کشور چین،  تشریح شد.

وی اضافه کرد: همچنین هیئتی از اقلیم کردستان نیز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو  در خصوص همکاری مشترک اقتصادی با ماکو مذاکره کرده و از تجار و بازرگانان منطقه دعوت به عمل آوردند تا ضمن حضور در شهرسلیمانیه تفاهم نامه همکاری برای کار اقتصادی منعقد نمایند.

مدیر جذب سرمایه‌گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو  از مذاکره با یک شرکت کامرونی که  به دنبال شریک ایرانی برای کار اقتصادی بودند، خبر داد.

وی به اهمیت حضور واحدهای تولیدی مستقر در منطقه آزاد ماکو در چنین نمایشگاه هایی تاکید کرد و افزود: انتطار می رود تمامی واحدهای تولیدی به منظور توسعه فعالیت اقتصادی خود برای حضور و بهره گیری از ظرفیت های جشم گیر نمایشگاه ها و همایش ها بیش از پیش اهتمام بورزند.

شایان ذکر است: در خلال برگزاری نمایشگاه نیز، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان منطقه آزاد ماکو از جمله واحدهای تولیدی ماوی، ماگوش، بتادنت، سالارتجارت، دومان صنعت، گروه تولیدی روغن زمردی ، دیانا تجارت ریسمان، ویستا آسان پور ، ساری داش ماکو و پرتو پیشگامان به نمایش محصولات تولیدی صادرانی خود به بازدید کنندگان پرداختند.

یادآور می‌شود، پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا بود، امروز به کار خود خاتمه داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.