×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ باب جایگاه سی‌ان‌جی در کشور فعال است

حمدحسین باقری مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به‌طور میانگین روزانه بیش از ۲۳ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی به خودرو‌های گازسوز عرضه می‌شود که باعث جایگزینی همین میزان بنزین در کشور شده و کمک مؤثری در بحث تراز مصرف سوخت در کشور است. همچنین بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ باب جایگاه سی‌ان‌جی در کشور فعال است.

او گفت: در حال حاضر هزینه تبدیل خودرو‌های شخصی به گازسوز در بازار ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان است که اگر به‌صورت رایگان انجام شود، جامعه آماری افزایش می‌یابد و آمار مصرف و تبدیل بالا می‌رود. از لحاظ مدل خودرو‌ها نیز هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و بیشتر خودرو‌هایی که مجازند تردد کنند می‌توانند در قالب این طرح به گازسوز تبدیل شوند.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: عمر مخازن ۱۵ سال است که برخی هم به دلایل فنی مردود اعلام می‌شوند. براساس فهرست وزارت کشور این خودرو‌ها نیز تبدیل خواهند شد. وقتی بخواهیم مخزنی را تعویض کنیم، شماره سریال مخازن و شیب مخزن در سامانه ثبت می‌شود. بیش از ۳۴۰ کارگاه مجاز تبدیل خودرو وجود دارد که جواز کسب‌وکارشان را از طریق وزارت صمت و اتحادیه سوخت‌های جایگزین دریافت می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.