×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
راز محبوبیت دناپلاس توربو

دناپلاس توربو محصول ایران‌خودرو در نسخه‌های دستی و اتوماتیک به‌ترتیب ۸۶۰ و ۹۸۰ میلیون‌تومان در بازار قیمت دارند. هرچند قیمت کارخانه این دو محصول بسیار پایین‌تر از این میزان بوده و بیش از ۴۰۰ میلیون‌تومان کمتر است، اما همین موضوع نشان‌دهنده آن است که محبوبیت و تقاضا برای این خودرو به‌حدی بالاست که چنین مابه‌التفاوتی در بازار برای آن رقم خورده است. اما چرا پرچمدار پیشین ایران‌خودرو در ردیف پرطرفدارترین محصولات داخلی بازار است؟

پیشرانه قدرتمند و پرشتاب
دنا پلاس توربو به‌یک پیشرانه ۱.۷ لیتری توربوشارژ با ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتون‌متر گشتاور مجهز شده است. یک نکته مثبت دیگر درمورد پیشرانه دنا پلاس توربو این است که صدای آن درمقایسه با EF7 بدون توربوشارژ بسیار کم‌تر شده است. بدین ترتیب دنا پلاس توربو به‌عنوان یک سدان مجهز و ایمن، از یک پیشرانه پرتوان توربوشارژ بهره می‌برد.

کابین چشم‌نواز
طراحی داشبورد دنا پلاس توربو شباهت بسیار زیادی به‌هیوندای سوناتا YF دارد و مدرن به‌نظر می‌رسد. این طراحی در کنار دیزاین زیبای کنسول مرکزی، جلوه کابین دنا پلاس توربو را دوچندان کرده است. دو دریچه ورودی هوای کنار صفحه‌نمایش لمسی خودرو طراحی خوب و هماهنگی با هم دارند و نهایتا، فرمان چرمی دنا پلاس توربو با دوخت متضاد قرمزرنگ، توجه همه را به‌خود جلب می‌کند.

آپشن‌های فراوان
ایران‌خودرو برای آن‌که دنا پلاس توربو را به‌رقیبی سرسخت برای سایر خودروهای هم‌رده خود بدل کند، علاوه‌بر تقویت توان فنی، امکانات و تجهیزات فراوانی را برای این خودرو درنظر گرفته است که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به‌مواردی همچون سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب، مانیتور لمسی با قابلیت پخش فایل‌های تصویری، تلویزیون، نویگیشن (GPS)، سیستم پاسخگویی به‌تلفن‌همراه با بلوتوث موبایل، فرمان مجهز به‌کلیدهای کنترلر، بلندگوهای جلو و عقب، تیوتر، صندلی ۸ ‌جهته برقی راننده (در ۴ محور افقی، عمودی، زاویه نشیمن‌گاه و پشتی صندلی)، صندلی ۶ جهته برقی سرنشین جلو (در سه محور افقی، زاویه نشیمن‌گاه و پشتی صندلی)، تودوزی مخمل صندلی‌ها، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، پاور ویندوز، شیشه‌های سولار (ضد اشعه خورشید)، چراغ جلوی LED و لامپ طرح نئون، چراغ روشنایی در روز (دی‌لایت)، چراغ مه‌شکن عقب و جلو، کروزکنترل، دوربین دید عقب، سیستم کنترل بخار بنزین، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمزرنگ، تغییر طرح سردنده به‌همراه گردگیر آن با دوخت قرمز و … اشاره کرد.

بدنه پر ابهت
یکی از مهم‌ترین موارد در طراحی بدنه دنا پلاس توربو، سانروف آن است که نخستین سانروف در میان خودروهای ایرانی محسوب می‌شود. در قسمت جلو این خودرو، کاپوت عضلانی به‌همراه دوخطی که از شیشه جلو شروع شده و به‌بخش مرکزی جلوپنجره ختم می‌شوند، چشم‌نواز به‌نظر می‌رسند. ترکیب چراغ‌های جلو دنا پلاس توربو که اکنون به‌چراغ‌های LED دی‌لایت نیز مجهز شده‌اند، در ترکیب با جلوپنجره توری‌شکلی که تا پایین سپر هم امتداد یافته‌اند، چهره جذابی را برای این خودرو خلق کرده است. در نمای جانبی طراحی خودرو درمقایسه با دنای معمولی پیشرفت چشمگیری داشته است؛ تغییراتی که در ستون عقب اتفاق افتاده، در کنار خط شیب‌دار روی بدنه که به‌سمت گلگیر جلو امتداد یافته، بخش جانبی دنا پلاس توربو را زیباتر کرده است. در عقب خودرو شاهد تغییرات چندانی نسبت به‌دنای معمولی نیستیم؛ اما استفاده از چراغ نئون تا حدودی طراحی بخش عقبی را زیباتر کرده و ظاهر مدرن‌تری به‌خودرو بخشیده است. گفتنی است از زمان معرفی دنا قسمت عقب آن به‌ویژه در قسمت چراغ‌ها به‌دلیل مشابهت با چراغ عقب مرسدس‌بنز C200 در مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ مورد توجه خریداران این خودرو بوده است.

ایمنی مناسب
دنا پلاس توربو از تجهیزات فراوانی بهره می‌برد که سبب شده است از نظر سیستم‌های ایمنی نسبت به‌بسیاری از سدان‌های ایرانی در وضعیت بهتری قرار گیرد. ترمزهای دنا پلاس توربو در جلو از نوع دیسکی خنک‌شونده و در عقب دیسکی هستند و از عملکرد بسیار حساس و دقیقی برخوردارند. دنا پلاس توربو در کنار ترمزهای دیسکی به‌سیستم ضدقفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز مجهز شده است. از جمله سایر تجهیزات ایمنی دنا پلاس توربو می‌توان به‌مواردی همچون ۴ عدد ایربگ (راننده، سرنشین و جانبی)، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم هشداردهنده هوشمند مرکزی ورود غیرمجاز، دوربین دید عقب، سیستم هشداردهنده موانع عقب، سیستم قطع سوخت خودکار به‌هنگام تصادف و… اشاره کرد. درمجموع دنا پلاس توربو در بازار فعلی ایران به‌عنوان یک سدان خانوادگی با موتوری قدرتمند، مصرف سوخت مناسب، امکانات و تجهیزات قابل قبول و طراحی خوب محسوب می‌شود.

اخبار خودرو

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.