×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شرایط توسعه خدمات و پایداری تأمین‌اجتماعی امسال بهتر از سال قبل خواهد بود

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در اولین نشست سراسری هم‌اندیشی_آموزشی مدیران صف و ستاد بانک رفاه کارگران، اظهار داشت: بانک رفاه یکی از مهمترین بانک‌های کشور است که به قشر شریف و زحمت‌کش کارگران و بازنشستگان و بیمه‌شدگان تعلق دارد. مدیران و همکاران بانک رفاه علاوه بر اینکه در نظام بانکی کشور مشغول خدمت هستند، اهم فعالیت آنها در راستای خدمت به این قشر عزیز است و باید شکر گذار نعمت خدمت در این بانک باشیم.

وی ضمن تبریک هفته کارگر و روز معلم گفت: امیدواریم در مکتب و گفتمان انقلاب اسلامی بتوانیم خدمت‌گزار خوبی برای عموم مردم و به‌ویژه این دو قشر عزیز باشیم.
وی با تشکر از تلاش‌ها و خدمات مدیران و کارکنان بانک  رفاه کارگران گفت: دغدغه‌مندی و دلسوزی این مجموعه برای فعالیت مؤثر در نظام حکمرانی تأمین‌اجتماعی قابل تقدیر است. برنامه‌های خوبی برای سال جاری و فراروی بانک طراحی شده است که جای تشکر دارد و امیدواریم این بانک علاوه بر ایفای نقش در ارائه خدمات به عموم جامعه، بتواند در نظام بیمه‌های اجتماعی نیز به‌عنوان حوزه تخصصی بانک نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.
دکتر موسوی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال مهار تورم و رشد تولید، گفت: نظامات بیمه‌ای یکی از حوزه‌های بسیار مهم و اثرگذار در تحقق شعار سال هستند. در بانک رفاه نیز اقداماتی در زمینه مهار تورم و رشد تولید باید در دستور کار قرار گیرد. طی دو سال گذشته ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی تأمین‌اجتماعی به نظام بانکی که عمدتاً مربوط به بانک رفاه بود، تسویه شده است و اگر این تسویه صورت نمی‌گرفت سازمان تأمین‌اجتماعی باید سالانه ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه تأمین مالی بابت این بدهی پرداخت می‌کرد که معادل کل سود دریافتی سازمان از حوزه سرمایه‌گذاری است. دولت سیزدهم اقدام بی‌سابقه‌ای در زمینه تسویه مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی رقم زد و بخشی از بدهی انباشته از سال‌های قبل را پرداخت کرد. در دولت مردمی سیزدهم بی‌سابقه‌ترین عملکرد در زمینه تأدیه بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی رقم خورد و بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته از سال‌های قبل به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شد و سازمان تأمین‌اجتماعی نیز از این محل، بدهی کلان بانکی خود را تسویه کرد که در پایداری مالی سازمان وجلوگیری از افزایش پایه پولی کشور نیز تأثیرگذار است  و از افزایش نرخ تورم کشور جلوگیری می‌کند.
دکتر موسوی ادامه داد: یکی از راهبردهای اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی این است که از استقراض بانکی بی‌رویه برای انجام تعهدات جلوگیری کنیم و این امر با همراهی و همکاری دولت مردمی و انقلابی و همراهی مجلس محترم در تأدیه بدهی دولت رقم خورده است و در سال جاری نیز به لطف خدا حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان نیز پیش‌بینی شده است که تأدیه بدهی از طریق واگذاری سهام و تهاتر انجام شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه بی‌سابقه‌ترین تأدیه بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی در دو سال گذشته رقم خورده است، گفت: با این اقدام ارزشمند دولت مردمی سیزدهم، فرصت بی بدیلی با افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران رقم خورده است و در شاخص‌های بانکی ازجمله شاخص کفایت سرمایه، جایگاه رفاه بانک بهبود یافته است که آثار آن در این بانک بسیار ارزشمند است و این اقدام می‌تواند منابع بانکی کارگران را به سمت تولید ببرد و بنگاه‌های تولیدی از فرصت فراهم شده برای افزایش تولید استفاده کنند.
دکتر موسوی با یادآوری تأکید مقام معظم رهبری برای تبیین و تشریح خدمات انجام شده به مردم، گفت: طی دو سال گذشته در زمینه افزایش پوشش بیمه‌ای بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر براساس آمار موجود افراد جدید تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند. میزان جذب بیمه‌شدگان جدید در بخش بیمه اجباری در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به اندازه کل سال‌های ۹۳ تا ۹۹ بوده است. از سال ۹۳ تا  99 حدود ۸۲۱ هزار نفر به بیمه‌شدگان اجباری اضافه شده‌اند و طی دو سال گذشته معادل همین عدد و مقداری بیشتر به تعداد بیمه‌شدگان اجباری اضافه شده‌اند. عملکرد دو سال گذشته در بیمه‌های اجباری که به معنی اشتغال است، معادل ۷ سال قبل از آن بوده است. حدود ۴۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید نیز در حوزه بیمه حرف و مشاغل اضافه شده‌اند.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته در حوزه تأمین‌اجتماعی اثبات شده است که علیرغم چالش‌هایی که در حوزه صندوق‌ها داریم، با مدیریت تحولی و مدیریت مطلوب و بهینه در صندوق‌ها می‌توانیم کارهای بزرگی را به سرانجام برسانیم.
دکتر موسوی گفت: سال گذشته بالغ بر ۴۶۰ هزار میلیارد تومان برای انجام تعهدات و خدمت‌رسانی به مردم هزینه شده است و ماهیانه به طور متوسط ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهدات این صندوق برای بازنشستگان و بیمه‌شدگان در قالب پرداخت مستمری‌ها و تأمین خدمات درمانی و تعهدات کوتاه‌مدت در بخش‌های مختلف انجام شده است. در سال گذشته، سالی پر چالش و در عین حال پر از موفقیت در انجام تعهدات داشتیم و همه تعهدات به شکل کامل و در موعد مقرر انجام شد. در سال جاری هم نسبت به سال قبل وضعیت ما مطلوب‌تر خواهد بود. تحول و رویکرد جهشی را که در این دولت مورد تأکید ریاست محترم جمهوری است در حکمرانی تأمین‌اجتماعی و در سازمان تأمین‌اجتماعی با قوت و قدرت ادامه خواهیم داد و پیش‌بینی ما این است که امسال شرایط در زمینه توسعه خدمات و بهبود وضعیت و پایداری صندوق بهتر از گذشته خواهد بود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: خدا را شاکریم که در بانک رفاه نیز دستاوردهای خوبی در دو سال گذشته رقم خورده است. برنامه‌ها و رویکرد خوبی در بانک رفاه در سال جاری طراحی شده است. مدیریت و هدایت نقدینگی به سوی تولید کار ارزشمندی است که بخش‌های مخلف باید تکالیف عملیاتی خود را در این راهبرد جدی بگیرند. در بهره‌مندی از نعمت‌ها و فرصت‌ها باید دقت داشته باشیم. در همه بخش‌ها باید در زمینه توسعه خدمت به حدی برسیم که دغدغه خدمت‌گیرندگان را برطرف کنیم. مشتریان بانک رفاه عمدتاً کارگران و بازنشستگان عزیز هستند و اتفاقات خوبی برای خدمت به این عزیزان رقم خورده است. همچنان اولویت راهبردی ما در بانک همچون سایر بخش‌های تأمین‌اجتماعی این است که خدمات را توسعه دهیم. در خدمات غیرحضوری هم باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که مردم با حداقل زحمت بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را دریافت کنند.
دکتر موسوی بر ضرورت توجه به مدیریت تحول‌گرا در بانک رفاه تأکید کرد و گفت: جهش و نوآوری در جایی که ما به شرایط متوسط قانع شویم، متوقف می‌شود. وقتی که به رشد متوسط می‌رسیم، باید عنصر نوآوری و خلاقیت را به‌عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشرفت بیشتر مورد توجه قرار دهیم. ظرفیت‌های بسیار خوبی در این بانک وجود دارد. نیروی انسانی متخصص و ظرفیت‌های ارزشمندی در این بانک فراهم است و انتظار داریم که به شرایط متوسط قانع نباشید و با نوآوری و خلاقیت جهش را رقم بزنید. در بانک رفاه در حوزه سرمایه‌گذاری نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است و بانک در بخش‌های محدود و تخصصی سرمایه‌گذاری کرده و رشد بهتری نیز شاهد هستیم اما باز هم برای افزایش نرخ بازدهی سرمایه باید اقدامات بیشتری انجام شود چون دارایی بانک متعلق به مردم است و باید از فرصت‌های اقتصادی استفاده مناسب صورت گیرد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سال گذشته به‌رغم چالش‌های متعدد، همه تعهدات را در بخش‌های مختلف انجام دادیم. لطف خداوند متعال بود و در سال جاری نیز پیش‌بینی ما پر از امیدواری است که تعهدات خود را در سال جاری در همه بخش‌ها انجام دهیم. در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خدمات به‌ویژه در حوزه درمان پیش‌بینی کرده‌ایم و بالغ بر ۲۰۰ پروژه را اجرا خواهیم کرد. سال بسیار خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم و توسعه کسب و کارها نیز در حال رقم خوردن است و پیش‌بینی‌های خوبی داریم. در کنار حوزه کسب‌وکار خواهیم ایستاد و برای بیمه‌شدگان آسودگی خاطر را فراهم خواهیم کرد.
دکتر موسوی در پایان از زحمات وتلاش‌های مدیریت و کارکنان بانک رفاه تشکر کرد و گفت: همگرایی، هم آوایی و هماهنگی در این مجموعه برای ما باعث مباهات است و فرصت خدمت بهتر را برای مجموعه فراهم کرده است و این هماهنگی در همه بخش‌های مدیریتی بانک رفاه وجود دارد. امیدواریم در سال جاری بتوانیم در زمینه تحقق شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است موفقیت‌های خوبی را رقم بزنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.