×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۴ خرداد , ۱۴۰۳
لزوم استمرار هوشمندسازی در راستای ارتقای کیفیت خدمات پستی ‌و رضایت مشتریان

به گزارش تجارت گردان به نقل از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛ جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده صاحبان سهام بودجه اصلاحیه سال ۱۴۰۲ این شرکت، به ریاست علی اصغر انصاری معاون‌ برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و با حضور محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست، نمایندگان وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر اعضای مجمع برگزار شد‌. 

حمایت از طرح جامع هوشمندسازی خدمات و فرایندهای شبکه ‌پستی

علی اصغر انصاری با تاکید بر تدوین طرح جامع هوشمندسازی خدمات و فرایندهای شبکه ‌پستی، از دستور کار قرار داشتن پست لجستیک و سرمایه گذاری در این بخش خبر داد. 

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروز هوشمندسازی برای افزایش کیفیت خدمات الزامی است، بر ایجاد تحولی اساسی در زیرساخت‌های پست تاکید کرد. 

انصاری با اشاره به اینکه هوشمندسازی علاوه بر سرمایه‌گذاری کلان به خلاقیت نیاز دارد، خواستار تشکیل اتاق فکری مشتمل بر نخبگان و افراد خوشفکر جهت هم افزایی ایده ها شد. 

معاون وزیر ارتباطات، اقدامات مرتبط با هوشمندسازی را در دو بخش بهره وری و کیفیت کار و همچنین توسعه بازار نام برد و اضافه کرد: در صورت ارائه خدمات مناسب، مردم از پست استفاده می‌کنند.

وی استفاده از نوستالژی ها در پست را یکی از ابزارهای موفقیت شرکت در بدست آوردن بازار خدمات پستی دانست و آنرا از جمله نکات مثبت یک سازمان عنوان کرد.

راه اندازی ۲۰ مرکز تجزیه و مبادلات هوشمند در سطح کشور و ۱۰۰۰ صندوق هوشمند پستی در مراکز پستی تا پایان سال

محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست نیز در این جلسه با اشاره به تغییر رفتار مشتریان و کاهش مرسولات کاغذی از افزایش ۹ درصدی ترافیک خبرداد و گفت: «این مساله بر روی تمام فرایندهای پستی اثرگذار است لذا باید زیرساخت های پستی تقویت شود.»

وی با بیان اینکه پیش بینی افزایش ترافیک در سال جاری ۱۲درصد بوده است، از تحقق ۹ درصدی ترافیک در ۷ ماهه نخست سال خبر داد.  

لیائی با اشاره به شعاری که سرلوحه کار پست قرار گرفته، گفت: «به جای اینکه مردم به پست مراجعه کنند، شرکت ملی پست برای خدمت رسانی به در منازل مراجعه می کند که این امر مستلزم بهره گیری از ظرفیت و توان بخش خصوصی چه از لحاظ نرم افزار و چه سخت افزاری است‌.»

مدیرعامل شرکت ملی پست به پروژه های نوین پست اشاره کرد و در این خصوص از راه اندازی صندوق های هوشمند پستی به منظور صرفه جویی در زمان و همچنین هزینه ها و نیروی انسانی خبرداد‌. 

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست تصریح کرد: «هوشمندسازی محصولات و خدمات پستی نیازمند ارتقای داده های زیرساخت و همچنین تجریه و تحلیل برنامه های کاربردی است.»

مدیرعامل شرکت ملی پست به در دست اقدام بودن دو مگاپروژه اشاره کرد و از راه اندازی ۲۰ مرکز تجزیه و مبادلات هوشمند در سطح کشور و همچنین یک هزار صندوق هوشمندپستی در مراکز پستی تا پایان سال خبر داد.  

در ادامه این نشست اعضای هیئت مدیره و معاونان مدیرعامل شرکت ملی پست هر یک به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. 

همچنین مدیرکل مرکز برنامه ریزی راهبردی، بودجه، تحقیق و توسعه به ارائه گزارشی کامل از درآمدهای شرکت ملی پست در سال ۱۴۰۱ و عملکرد شش ماهه شامل درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی پرداخت.

علی جلالی منش، همچنین جزئیات گزارش درآمد و هزینه؛ درآمدهای عملیاتی اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲؛ هزینه ها ومنابع و مصارف شرکت ملی پست را نیز تشریح کرد. 

در پایان جلسه مدیران شرکت ملی پست پاسخگوی سوالات نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی بودند.
 
گفتنی است پس از برگزاری این نشست؛ اعضای مجمع با همراهی معاونان وزیر ارتباطات از مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور و فرایندهای اجرایی بازدید کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.