×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
منطقه آزاد ماکو به شکل جدی در زمینه‌های تجارت و تولید فعالیت می‌کند / 7منطقه آزاد ماکو به یکی از قطب‌های جهانی صنعت پوشاک تبدیل شده است

به گزارش تجارت گردان ، در دومین روز نمایشگاه اوراسیا، حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، اعلام کرد که برنامه‌های گسترده‌ای در غرفه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به اجرا درآمده است. او افزود: تصویب طرح جامع در کارگروه تخصصی و سازمان محیط زیست، اهداف و ماموریت‌های منطقه آزاد را به سمت تحقق بیشتر هدایت کرده است.
گروسی به بخش‌های مختلف این منطقه اشاره کرده و اظهار داشته است که در زمینه تجارت، لجستیک، ترانزیت و دهکده لجستیک ۱۸۰۰ هکتاری، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از بزرگترین دهکده‌های لجستیک کشور شناخته شده و در مسیر کوریدور شرق به غرب قاره آسیا به اروپا وصل می‌شود.

او افزود: در زمینه تولیدات ارگانیک دام و باغ‌های مدرن با مساحت ۲۰۰۹ هکتار به بخش خصوصی واگذار شده و در حال حاضر به تولید محصولات باغی، گردو و پسته به صورت مدرن می‌پردازیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: در زمینه معادن، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از مهمترین منابع سنگ در کشور محسوب می‌شود و ما از معدنکاران و تولیدکنندگان فعال در این زمینه دعوت به همکاری می‌کنیم.

او همچنین به دستاوردهای برجسته منطقه آزاد در حوزه صنعت پوشاک، تولید مواد غذایی، صادرات و بازاریابی خارجی اشاره کرد و به اهمیت گردشگری و توسعه همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه تأکید کرد.

وی نیز اظهار داشت که منطقه آزاد ماکو با ارائه این فرصت‌ها، زمینه‌های متنوعی برای سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها فراهم کرده است و آماده است با همکاری فعال از سوی معدنکاران و تولیدکنندگان، به رشد و توسعه اقتصادی این منطقه کمک نماید.
حسین گروسی، اعلام کرد که بخش معدن منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به دلیل داشتن معادن بی‌نظیر و کم نظیر سنگ، ممکن است در رتبه اول قرار گیرد. او افزود که ایمیدرو اخیراً پنج پهنه معدنی جدید را معرفی کرده و معدنکاران با تخصص در فراوری معدنی دعوت به شرکت در مناقصات و مزایده‌های این حوزه شده‌اند.
گروسی اظهار کرد: ‘با توجه به این فرصت‌ها، ما امیدواریم که شرکت‌های قوی در بخش معدن به منطقه آزاد ماکو جذب شوند و این منطقه به یک قطب صنعت معدن تبدیل گردد.

وی همچنین اعلام کرد که در چارچوب طرح جامع منطقه، ماکو به یک مقصد گردشگری و قطب جذب گردشگران تبدیل خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کرد که هفته گذشته با شرکت هواپیمایی ماهان توافق‌نامه‌ای منعقد کرده‌اند تا پروازها و سفرهای ترکیبی داخلی و خارجی به منطقه آزاد ماکو برگزار شود. این تدابیر با هدف افزایش جذابیت سفرها و کاهش هزینه‌ها برای مسافران انجام شده است. که این اقدامات به همراه دیگر تدابیر معرفی شده در طرح جامع، با استقبال علمی مناسبی مواجه شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر، مناطق آزاد از نقطه نظر صنعت پوشاک به یکی از قطب‌های جهانی تبدیل شده‌اند و برندهای این صنعت از تولیدات این مناطق به عنوان برندهای جهانی شناخته شده‌اند.

گروسی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو به دلیل موقعیت جغرافیایی نزدیکترین نقطه اتحادیه اروپا و همچنین به مناطق اوراسیا و کشورهای همسایه می‌باشد گفت: با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و افزایش همکاری با کشورهایی مانند روسیه، تاتارستان و قزاقستان، میزان تولیدات و صادرات این منطقه را افزایش خواهیم داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.