×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نکاتی درباره میلگرد ساده و سایر میلگردها

در این نوشته از وبلاگ آیین صنعت، تولیدکننده انواع میلگرد ساده صنعتی، درباره حواشی صنعت میلگردسازی و نکته‌هایی که فعالان و خریداران میلگرد باید به آن توجه داشته باشند، مطالبی گردآوری کرده‌ایم. این نکات پراکنده، اما مفید را بخوانید.

انبار کردن میلگرد

شرایط انبار میلگرد اگر درست نباشد، آهن موجود در آن شروع به اکسید شدن می‌کند و رفع زنگ‌زدگی سطحی میلگردها هم از قطر آن می‌کاهد و هم برس‌کشی یا عملیات مکانیکی آن هزینه‌بر است.   

برای جلوگیری از اکسید و کمتر شدن قطر مؤثر میلگرد فولادی، باید آن‌ها را در فضایی خشک و سرپوشیده نگهداری کنید. قرار دادن میلگرد در ارتفاع، از رطوبت‌زدگی آن جلوگیری می‌کند. بهتر است مکان انبار به هیچ وجه مرطوب نباشد.

 اگر به هر دلیل میلگردها دچار زنگ‌زدگی شدند، قبل از استفاده، سطح آن‌ها را از زنگ‌زدگی پاک کنید. سطح زنگ‌زده میلگرد  چسبندگی بتن و فولاد را کاهش می‌دهد.

 از روش سند بلاست نیز به منظور زنگ‌زدایی میلگرد استفاده می‌شود. در انبار کردن و حمل و نقل میلگرد باید به این نکته هم توجه کرد که میلگردها خم نشوند.

تجارت گردان | نکاتی درباره میلگرد ساده و سایر میلگردها

بسته‌بندی میلگرد

برای ارسال میلگرد از کارخانه یا انبار لازم است که آن‌ها را به شکلی بسته‌بندی کنیم. به بسته‌بندی میلگرد به اصطلاح بندیل می‌گوییم. بندیل‌ها ممکن است ظرفیت‌های مختلفی بین ۲ تا ۵ تن داشته باشند.

حمل و نقل و نگهداری میلگرد هزینه‌بر است. به همین دلیل خرید مستقیم از کارخانه با حذف هزینه حمل به انبار و نگهداری آن، برای خریدار به‌صرفه‌تر است. برای کاهش هزینه حمل، به فاصله‌ کارگاه خود تا کارخانه تولید میلگرد هم توجه کنید.

درباره این موضوع و هر پرسش دیگری درباره خرید میلگرد ساده صنعتی، کارشناسان مجرب آیین صنعت می‌توانند به صورت تلفنی به شما مشاوره دهند.

تجارت گردان | نکاتی درباره میلگرد ساده و سایر میلگردها

قیمت میلگرد

قیمت و کیفیت میلگرد، مهم‌ترین عوامل در خرید میلگرد هستند. مشاوره در بسیاری از مواقع می‌تواند در انتخاب صحیح‌تر به خریداران کمک کند. هر محصولی بنابر شهرت در بازار یا قیمت پایین نمی‌تواند لزوماً بهترین انتخاب برای کاربرد شما باشد.

 برای خرید میلگرد باید به نیاز و کاربرد خود توجه کنید و اگر نمی‌دانید چه خصوصیات و کیفیتی برای میلگرد مناسب کار شما لازم است، قبل از خرید مشاوره بگیرید. بُعد مسافت تا کارخانه، موضوع دیگری است که در نظر گرفتن آن هزینه شما را کاهش خواهد داد.

با توجه به نوسان قیمت فولاد و فلزات، برای اطلاع از آخرین قیمت میلگرد ساده با آیین صنعت تماس بگیرید.

انواع استانداردهای میلگرد در بازار ایران

میلگرد ساده (A1)

میلگرد نرم (A2)

میلگرد نیمه‌سخت (A3)

میلگرد سخت (A4)

تجارت گردان | نکاتی درباره میلگرد ساده و سایر میلگردها

انواع میلگرد بر اساس قطر

میلگرد ساده ۲۴۰ (ساده)

میگرد آجدار ۳۴۰ (آجدار مارپیچ)

میلگرد آجدار ۴۰۰ (آجدار جناقی)

میلگرد آجدار ۵۰۰ (آجدار مرکب)

میلگردها از نوع A1 تا A4 همه یک وزن دارند ولی در مقاومت و سختی، میلگرد A4 از همه بیشتر و شکنندگی آن کمتر است.

میلگرد ساده و کاربرد متفاوت آن

میلگردهای ساده دارای مقاومت فشاری و کششی ۲۳ کیلوگرم بر میلی‌متر مربع، در صنعت قالب‌سازی، بولت‌ها، خودروسازی، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، ابزار و یراق، پیچ‌ها، محصولات و تجهیزات قالب‌بندی و همچنین نما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.