×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
هدف گذاری برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی پیام به منطقه ویژه نوآوری

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، روح الله دهقانی فیروزآبادی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران عامل شرکت های دانش بنیان ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که در این منطقه وجود دارد از جمله اینکه به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی در حال فعالیت است از این ظرفیت در کنار وجود شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه فناورهای نوین می توان در راستای تبدیل پیام به منطقه نوآوری بهره برد.
وی اضافه کرد: با توجه به سرمایه گذاری هایی که در این بخش در پیام شاهد خواهیم بود امیدواریم که تا پایان دولت سیزدهم شاهد این باشیم که منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تبدیل به یک منطقه ویژه نوآور در کشور شود.
دهقانی فیروزآبادی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه این منطقه در نزدیکی پایتخت قرار دارد در کنار بهره مندی پیام از سایر ظرفیت ها از جمله بخش فرودگاهی و شرکت های فعال در حوزه دانش بنیان در نتیجه بهترین منطقه ای که در کشور توانایی تبدیل شدن به منطقه ویژه نوآوری را دارد منطقه ویژه اقتصادی پیام می باشد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور افزود: با راه اندازی منطقه ویژه نوآوری این امکان فراهم می شود که در واقع یک منطقه آزاد اینترنت با کیفیت بدون هیچ محدودیتی برای اشتغال نیروها و فعالیت شرکت ها ایجاد شود.
دهقانی فیروزآبادی در ادامه به تغییر قوانین اشاره کرد و گفت: تا کنون ملاک های ارزیابی ما بر اساس فرآیندها بوده اینکه چقدر اشتغال ایجاد شده و تا چه میزان ثروت آفرینی دارنداما امروز مکانسیم ها بر مبنای ورودی، فرآیند و خروجی است که بر همین اساس نوع و میزان حمایتی که از دانش بنیان ها قراراست صورت بگیرد برمبنای نوع فعالیت و نرخ رشد خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.