×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آبرسانی به هزار و ۶۳۸ روستا در سال جاری

به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، علی سیدزاده از آبرسانی به هزار و ۶۳۸ روستا با تحت پوشش قراردادن جمعیتی معادل ۹۷۹ هزارنفر در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون به بیش از ۸۰۵ روستا آبرسانی شده است که در این تعداد روستا بیش از ۵۵۳ هزار نفر از آب شرب باکیفیت وپایدار برخوردار شده اند.

وی بابیان اینکه ۸۶ درصد از روستاهای کشور از آب شرب برخوردار بوده اند که این رقم درحال حاضر ۷۶ درصد است گفت: ۸۵ تا ۹۰ درصد تأمین آب شرب روستاها به منابع آب زیرزمینی وابسته است که به دلیل خشک شدن این منابع ویا فرسودگی شبکه انتقال آب، تأمین آب بخشی از این روستاها با مشکل مواجه شده است که با اجرای طرح آبرسانی به تک روستاها و تکمیل مجتمع آبرسانی، اقدامات مؤثری در حل مشکل تأمین آب شرب این مناطق انجام شده است.

دبیر کارگروه ملی اطلاع رسانی آب و فاضلاب کشوربا بیان اینکه هدف از اجرای این طرح، آبرسانی به ۲۰ هزارو ۷۷۴ روستا با جمعیت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزارنفر تا پایان سال است، ادامه داد: تا پایان سال جاری بیش از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزارنفر از جمعیت روستایی کشور به آب شرب پایدار متصل خواهند شد که این رقم در نیمه سال ۱۴۰۰ به بیش از ۹ میلیون نفر خواهد رسید.

سیدزاده با بیان اینکه آبرسانی به روستاها در قالب پویش الف ب ایران عملیاتی خواهد شد، گفت: طبق هدف گذاری در این پویش هر هفته ۳۰ روستا به آب شرب با کیفیت و پایدار متصل می‌شود.
وی افزود: در اجرای طرح آبرسانی به تک روستاها و تکمیل مجتمع آبرسانی، همه تجهیزات مورد نیاز از تولیدات داخلی تأمین شده است که این رویه سبب رونق صنایع داخلی نیز شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.