×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آبرسانی به ۷۲۰۰ روستای کشور با همکاری دولت و بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه روح الله، سردار زهرایی در آئین بهره برداری از چند پروژه محرومیت زدایی در شهرستان کمیجان گفت: آبرسانی به هفت هزار و ۲۰۰ روستای کشور با همکاری دولت در دستور کار جدی بسیج سازندگی کشور است که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با دولت منعقد می‌شود و قرار است که ظرف مدت ۲ سال برنامه‌های آبرسانی روستایی کشور اجرا شود.

زهرایی اظهار کرد: تأمین آب آشامیدنی بهداشتی برای روستاها در اولویت برنامه‌های بسیج سازندگی کشور است.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد پنج هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره‌سازی آب، ساخت کانال انتقال آب و لوله‌گذاری در روستاها نیز از دیگر برنامه‌های مهم است که با جدیت پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: حداقل سه هزار روستای کشور با معضل فقدان آب آشامیدنی بهداشتی مواجه هستند و باید گره‌گشایی از معضل این مناطق با اولویت دنبال شود.

زهرایی بیان کرد: نبود آب و غفلت از حل مشکلات روستایی عقبه گسترده‌ای دارد و موجب می‌شود که این کانون‌های مولد از سکنه خالی شوند و آهنگ مهاجرت به شهرها و در پی آن گسترش دامنه آسیب‌های اجتماعی شدت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاهای کشور با تانکر آبرسانی می‌شود و از شبکه آبرسانی محروم هستند و نیاز است که در سایه همسویی هدفمند بسیج و دولت معضل جدی این مناطق محروم رفع شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: استان مرکزی از اولویت‌های طرح جامع محرومیت زدایی در کشور است که با نقش آفرینی خیران و گروه‌های جهادی اقدامات مؤثری انجام می‌دهد که در این راستا حدود ۴۰ کیلومتر احیای مرمت قنوات و حدود ۱۰۰ کیلومتر کانال کشی تنها بخشی از طرح‌های محرومیت زدایی است.

زهرایی با بیان اینکه در این راستا در ۳۵ هزار متر مکعب استخرهای ذخیره، آب جمع آوری شده گفت: استان مرکزی در ساماندهی و هدایت جریان جهادی در کشور در زمره چهار استان نخست و در اجرای پروژه‌های اولویت دار آب شرب کشاورزی نیز در شمار سه استان نخست کشور است.

با حضور مسئول بسیج سازندگی کشور طرح ذخیره آب کشاورزی روستای اسفندان، هشت طرح مددجویی شهرستان کمیجان و یک طرح منزل مسکونی مددجویی ساروق به بهره‌برداری رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.